ایسنا نوشت: یک روزنامه آمریکایی از تلاش برخی مسئولان آمریکایی برای مجهز کردن گروه‌های مسلح در سوریه به تسلیحات قدرتمند برای رویارویی با نیروهای سوری و روسی خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: دولت آمریکا مجددا بحث و جدل‌های داخلی را در خصوص مسلح کردن مخالفان مسلح سوریه به سلاح‌هایی که بتواند مانع حملات نیروهای سوری و روسی به مواضع آنها در حلب شود، آغاز کرده است.

مسئولان آمریکایی عنوان داشتند که این اقدام تحت عنوان طرح "ب" بر امکان دریافت مجوز از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و شریکانش در منطقه در خصوص مسلح کردن گروه‌های مخالف تحت حمایت سیا به سلاح‌هایی برای مبارزه با حملات توپخانه‌ای نیروهای سوری و روسی از مسافت دور صورت می‌گیرد.

آنها قصد دارند گروه‌های مسلح را به سیستم‌های ضد هوایی مجهز کنند.

روزنامه مذکور همچنین نوشت: آمریکا قصد دارد چراغ سبز به هم‌پیمانان منطقه‌ای خود از جمله ترکیه و عربستان برای مجهز کردن شورشیان به سلاح های قدرتمند بدهد.

برخی مسئولان معتقدند که این اقدام دیر هنگام است و نمی‌تواند تاثیری بر درگیری‌ها داشته باشد اما برخی مسئولان معتقدند که عده‌ای در کاخ سفید با هرگونه اقدام نظامی مستقیم آمریکا علیه نظام بشار اسد مخالف هستند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =