خطیب موقت جمعه تهران گفت: از رهبری تشکر دارم که همواره به مشکلات نظر دارند. در همین مساله اخیر در مورد انتخابات برای اینکه اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود.

به گزارش خبرانلاین، حجت‌الاسلام امامی کاشانی در خطبه‌های ابتدایی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود تاکید کرد «هدفم از قیام، فتنه‌انگیزی نیست، بلکه احیای سیره پیامبر(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. وقتی در آن زمان نظرات سیاسی پخش می‌کردند، می‌گفتند یزید حاکم اسلامی است و حسین‌ابن‌علی برای فتنه‌انگیزی قیام کرده است در واقع وصیت‌نامه امام پاسخی به این شبهه‌افکنی‌ها بود.

وی افزود: در حادثه عاشورا بر‌هم زدن حکومت و احیای امر به معروف کار امام حسین(ع) بود و هر کسی توان آن را نداشت. برخی منکر‌ها را باید انسان‌های بالا نهی کنند برخی نهی از منکر‌ها با عمل و سخن نیست با فداکاری است.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم همانطور که در احادیث آمده دنیایی پر از ظلم و جور و گرفتاری است و مردم در مشکلات به سر می‌برند. در احادیث هم آمده زمانی خواهد آمد که امت اسلام و مسلمان گرفتار می‌شوند یا گرفتار کفر یا گرفتار کسانی که خود را مسلمان می‌دانند و گرفتار کفر هستند؛ مثل امروز.

* مجالس عزادارای باید در دایره شعاع حسینی و در برابر خورشید تابان کربلا باشد یعنی روی مردم اثر معروف و رد از منکر گذارد. در قلب انسان توجه به معارف و خدا اثر بگذرد. اگر در دل ما چنین توجهی ایجاد نشد، عزاداری‌مان ابتر خواهد بود. خودمان باید منکر و گناه را ترک کنیم.

*{ با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)}: ایشان فرمودند وقتی زمان آنچنان دور بزند که عده‌ای به دنیا بگویند مهدی آمد و مرد و تردید کنند در این زمان قیام مهدی(عج) صورت می‌گیرد. تردید نکنید و دل‌ها به آینده محکم باشد. توجه و دعا در این موارد امیدآور خواهد بود. یکی از چیزهایی که برای ما مایه امید است، ولایت فقیه است. علاوه بر دلایل علمی از نظر اجتماعی امید‌بخش است که جامعه‌ای ولایت فقیه دارد و آینده‌نگری دارد.

* زنان و دختران نباید تسلیم بی‌بند و باری شوند. افراد نباید تسلیم جاه‌طلبی و دنیاطلبی شوند. امیدوارم دختران و جوانان از بی‌عفتی و گناه اجتناب کنند تا سعادت‌مند شوند.

* از مقام معظم رهبری تشکر و تقدیر دارم که همواره به مشکلات توجه دارند؛ به عنوان مثال در همین جریان اخیر و مسئله انتخابات و کاندیدای انتخابات، نظر مبارکشان را بیان فرمودند، ایشان درباره اختلاف و تزلزل در جامعه و مشکلاتی که رخ می‌‌دهد، نظر می‌دهند که روشنگر است.

*رهبر انقلاب نامه‌‌هایی به جوانان غرب نوشتند و مسئله تکفیر و گروه‌هایی که برای انحراف از اسلام بسیج شده‌اند را روشن کردند که بسیار ارزشمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

*امروز گروه‌های تکفیری توسط دولت سعودی در کشورهای اسلامی بسیج شده‌اند و این مصیبت را ایجاد کرده‌اند. این مسئله، مشکل بزرگی است. حال باید چه کرد؟ باید منتظر فرج ماند و تسلیم گناه و فساد نشد. نسبت به فرج آن حضرت نباید شک و تردید کرد. دعا و توجه به ولی‌عصر در دنیای تاریک امروز، امیدوارآور است، ولایت فقیه یکی از مصادیق این امیدواری است، آینده‌نگری و فکر کردن براساس مبانی فقهی توسط ولی فقیه انجام می‌شود.

*نیروی انتظامی در جهت امنیت کشور حرکت می‌کند، همه نیروهای مسلح که خدمت می‌کنند، بر همین اساس است که این کشور امام عصر(عج) است و حرکت نظام به سوی ظهور امام زمان(عج) است. ما برای شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم از پیشگاه خدا طلب اعتلای مقام می‌کنیم برای خانواده آن‌ها صبر مسالت داریم و برای نیروهای مسلح طلب سلامت و توفیق به خدمت بیشتر داریم.

*امروز سالگرد شهادت سلطان علی محمدباقر است که به دستور امام باقر(ع) به کاشان آمد و نماز جمعه را در مشهد اردهال تشکیل داد و در آن بحث از حکومت اسلامی کرد. امروز سالگرد شهادت اوست. به این امامزاده بزرگوار و اصحاب او سلام و احترام داریم. امیدوارم کشور در سایه اهل بیت(ع) امن و امان بوده و هر روز با اقتدار و شوکت بیشتر باشد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =