اهالی چهار روستای شوش در کم آبی شدید به سر می برند / بازهم آب با تانکر

چهار روستای بخش شاوور شوش که اخیر توضیع آبشان دچار مشکل شده است در شرایط کم آبی شدید هستند.

یکی از ساکنان روستای خشان در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: مسئولان می گویند حدود ده یا سه هفته است که در مسیر انتقال آب به روستاهایمان شکستگی رخ داده است و قول دادند که به زودی مشکل رفع شود اما تا کنون فقط وعده شنیدیم.

این شهروند افزود: هم اکنون بخشی از روستاهای سید خشان، سید باقر، علی ضغیر و سید رحیمه بی آب هستند و آب به برخی از خیابان های این روستاها نمی رسد.

وی توضیح داد: خیابان آزادی 1و2 روستای خشان چند روز است که بی آب هستند و امروز تنها سه تانکر آب برای 100 خانوار آوردند.

با اینکه سه رود از شهرستان شوش می گذرد اما همواره مشکل بی آبی و کم آبی از دغدغه های اهالی روستاهای این شهرستان بوده است. منتقدان، ضعف در مدیریت آب را یکی از عوامل اصلی وجود این مشکل می دانند و در مقابل دولتی ها کمبود منابع مالی را عامل وجود این معضلات عنوان کرده اند.

فرسودگی سیستم انتقال یا شبکه توزیع آب در شهرستان شوش خصوصا در بخش شاوور نیز از دیگر مشکلات در بروز بی آبی و کم آبی ها به شمار می رود. طبق آمار ارائه شده از ابتدای سال جاری تا دو ماه گذشته تعداد ۴۸۵ مورد شکستگی خط انتقال و شبکه توزیع اتفاق افتاده است.

مدتی پیش نیز آب شرب روستای جریه سید راضی به دلیل خرابی پمپ شناور این روستا قطع شد. طی سه روز اخیر نیز روستاهای میاناب، غزی، سید خلف، سید رحیمه و خشان نیز مرتب دچار قطع و کم آبی می شوند. روستای علی زغیر نیز مدتی پیش دچار قطعی آب شده بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =