اجرای برنامه های امسال هفته ملی کودک با شعار "کودکان، تشنه اند"

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در نشست تبیین برنامه های هفته ملی کودک شعار امسال این هفته را "کودکان، تشنه اند" عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، جواد زاهدی در نشست خبری پیش از ظهر امروز با موضوع برنامه های هفته ملی کودک گفت: مقارن بودن امسال این هفته با ایام ماه محرم بر آن شده که هفته ملی کودک همراه با صبغه دینی و اسلامی باشد و با انتخاب شعار "کودکان، تشنه اند" علاوه بر همگامی با این ماه پربرکت، بگوییم کودکان تشنه محبت، علم، توجه و ... هستند.

وی افزود: امسال هفته ملی کودک با 3 رویکرد ایثار، شجاعت و شهامت و مقاومت و شهادت همراه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: روزشمار هفته کودک امسال با نامگذاری خاصی برای هرروز در نظر گرفته شده است که بترتیب خانواده و مهربانی و زندگی امروز کودک، باورهای دینی و مسئولیت اجتماعی، میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت، امینیت و سلامت، دانش، آگاهی و فضای مجازی، گذشت و فداکاری و شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز خواهد بود.

زاهدی گفت: جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، همگرایی و هم افزایی فعالیت های دستگاه ها و نهادهای متولی کودک، نهادینه کردن ارزش های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا و آشنایی با سیره شهدای کودک در واقعه عاشورا و دفاع مقدس اهداف امسال برنامه های هفته ملی کودک است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های امسال هفته ملی کودک، برگزاری نمایشگاه عکاسی، نقاشی و خوشنویسی، اجرای خیمه های کاردستی، نقاشی و سفالگری با موضوع واقعه کربلا، اجرای برنامه اشک مشک با موضوع تشنگی واقعه کربلا، عیادت از کودکان و نوجوانان بیمار در مراکز درمانی با حضور اعضای کانون و برپایی غرفه فروش محصولات فرهنگی کانون خواهد بود.

زاهدی با اشاره به افزوده شدن 15هزار عضو جدید به کانون در 5 ماه نخست امسال گفت:با افزایش تعداد اعضای کانون و حضور آنها در مراکز مختلف و بالاخص کتابخانه ها،ظرفیت کتابها به 280هزار جلد رسیده است که امسال بیش از 112هزار جلد کتاب توسط اعضا به امانت برده شده اند.

وی اضافه کرد: امسال اعضای کانون آذربایجان غربی در جشنواره ها و مسابقات بین المللی موفقیت های بی نظیری کسب کرده اند که از آن جمله میتوان به کسب 10 جایزه و 4 نشان های طلا و نقره در جشنواره مجارستان، 5 دیپلم افتخار در جشنواره اسلوونی، کسب دیپلم افتخار در جشنواره هنگ کنگ و کسب 4 جایزه و لوح افتخار اثر عروسکی استان در جشنواره کشوری اشاره کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =