مهاجم تیم ملی می‌گوید بیشتر از این در لیگ هلند گل خواهد زد.

سعید اکبری؛ یک ماه پر خبر برای رضا گوچی. ابتدا به قطر گل زد و سپس به هلند بازگشت و دو گل برای هیرنوین زد. در دیدار ازبکستان فیکس تیم ملی بود اما برابر کره برخلاف پیش بینی ها یک دقیقه هم بازی نکرد. رضا در این مسیر پر خبر، دوباره به هلند بازگشت و این بار در دربی شمال هلند پایش به گلزنی باز شد. تمام این اتفاقات سوژه هایی بود برای گفت و گو با مهاجم تیم ملی، کسی که در این سال ها گل های حساسی برای فوتبال ایران به ثمر رسانده است...

رضا می خواهیم اینطور شروع کنیم که تو مدتی مصدوم بود و مدتی هم در تیم ملی نبودی. ولی در بازی قطر وقتی گل زدی و آنطور اشک ریختی، انگار فشار تمام این ماهها از روی دوشت برداشته شد. یکجورهایی باز هم احیا شدی. درست است؟
درست می گوئید، یک مدت مصدوم بودم. فصل قبل هم در انگلیس برای من فصل خوبی نبود. بعد از گل به قطر هر چی انرژی منفی از سال گذشته در وجودم بود را بیرون ریختم و گریه کردم. مهمتر از همه این چیزها، خوشحال بودم چون می دانستم با آن گل بازی را خواهیم برد. از طرفی می دانستم همه مردم ایران خوشحال شده اند به همین دلیل گریه ام گرفت. بعد خدا را شکر کردم به خاطر این اتفاق. واقعا یک شب فراموش نشدنی بود.


از بازی ازبکستان و کره جنوبی 6 امتیاز گرفتیم. واقعا نشان دادیم که قدرت اول آسیا هستیم. بردن ایران برای تیم های آسیایی یه جورایی آرزوست. درست است؟
حرفی که می گوئید درست است. واقعا بردن ایران یکجورهایی برای تیم های آسیایی آرزو شده است. دو بازی سنگین مقابل ازبکستان و کره جنوبی داشتیم که بازی های خوبی بود و با بردهای شیرین همراه شد. وقتی شما در صدر هستید، خب همه دوست دارند مقابل تان برنده شوند. این یک چیز نرمال در فوتبال به حساب می آید. باید همینطور با قدرت ادامه بدهیم. ما برای هر تیمی که حریف مان باشد احترام قایلیم و به آنها احترام می گذاریم اما در زمین می جنگیم و مثل همیشه می خواهیم برنده بشویم.
کره ای ها قبل از بازی جنگ روانی راه انداخته بودند. ماسک زدند، مشت گره کردن، مصاحبه های عجیب کردند و...
بهترین جوابی که می توانستیم به کره های بدهیم را در زمین به آنها دادیم.
چون تو آن گل معروف رو به کره زده بودی، فکر می کردیم جلوی کره بازی می کنی. نظر خودت را می خواستیم بدانیم.
خودم هم انتظار داشتم در بازی با کره جنوبی بازی کنم. من دوست دارم در هر مسابقه برای تیم ملی به میدان بروم، همینطور در بازی با کره جنوبی. این دفعه اما قسمت نبود که مقابل این تیم بازی کنم. تلاش می کنم در تمرینات تیم ملی خوب باشم تا انشالله بازی بعدی دوباره به من شانس برسد.
علی پروین اسطوره فوتبال ایران اخیرا از تو خیلی تعریف کرده و گفته رضا قوچان نژاد آخر فوروارده. علی پروین از هرکسی تعریف نمی کند و قطعا روز اولی هم که آمدی، شاید مثل خیلی های دیگر موافق حضور تو نبود. چه پاسخی برای تعریف های پروین داری؟
از آقای پروین خیلی ممنون هستم. او با این حرف هایش به من لطف کرد. آقای پروین یکی از بزرگان فوتبال ایران است و با این صحبت هایش خیلی من را خوشحال کرد.
کارلوس کی‌روش همیشه برای انتخاب مهاجم نوک تیم ملی سرگیجه دارد. سه مهاجم خیلی آماده در تیم ملی حضور دارند. این رقابت را چطور می بینی؛ رقابت تو، سردار و کریم انصاری فرد.
درست می گوئید؛ در حال حاضر رقابت خیلی خوبی در تیم ملی با هم داریم. هر سه نفر ما در لیگ های برتر اروپایی بازی می کنیم. این رقابت نه فقط برای هر سه نفر ما که برای تیم ملی هم خوب هست.
رضا در دربی هلند گل زدی. اگر اشتباه نکنم چهارمین گلت بود. درباره دربی و همینطور درخشش خودت در لیگ هلند صحبت می کنی.
خدا را شکر در هلند و تیم هیرنوین خیلی زود جا افتادم. تیم ما خیلی قوی است. هر بازی بهتر از حریف هستیم و کنترل توپ دست ماست. هفته اخیر در دربی استان، توانستم خرونیخن را سه بر صفر ببریم. من هم گل زدم. این بازی همیشه بین هواداران خیلی حساس است و خیلی خوشحال بودیم که در زمین حریف توانستیم سه گل بزنیم و اینطور مقتدرانه برنده شویم.

قوچان نژاد

بازگشت به لیگ هلند هم باعث شد تا دوباره بتوانی اوج بگیری. گویا از تصمیمی که گرفته ای خیلی راضی هستی.
خیلی از شرایطی که در هیرنوین دارم راضی هستم. تیم هم ما الان در رده سوم جدول قرار گرفته است. من هم در همین هفته های ابتدایی فصل 4 گل زده ام. در جدول گلزنان در رده چهارم قرار گرفته ام. مطمئن هستم که بیشتر گل خواهم زد، به کمک خدا و البته دعای مردم. خودم هم خیلی تلاش می کنم تا انشالله بتوانم موفق باشم.
به آقای گلی لیگ هلند هم فکر می کنی؟
هر بازیکنی به هدف هایی فکر می کند. من ابتدا دوست دارم برای تیم مثمر ثمر باشم و بتوانم خوب بازی کنم. اگر این اتفاق هم در پایان فصل بیفتد، بسیار خوب خواهد بود.
توجه کرده ای بعد از بازگشت از اردوهای تیم ملی در هلند خوب گل می زنی؟
اب و هوای ایران خیلی به من می سازد. هر دفعه از تهران با انگیزه زیادی به هلند برمی گردم و گل می زنم. امیدوارم همین راه را بتوانم در لیگ هلند ادامه بدهم.

 


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =