جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای این کمیسیون، مدیران دستگاه‌های اداری، نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، روسای تشکلها و انجمنهای اقتصادی و اصحاب رسانه استان آذربایجان غربی به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه در هتل آنای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولین استان آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی ارومیه در هتل آنا این شهرستان برگزار شد.

مستندا مالیاتی در تهران دریافت نمیشود
در ابتدای این نشست حسن انتظار رئیس اتاق ارومیه با انتقاد از بی توجهی به صنعتگران و فعالین اقتصادی گفت: صنعتگران و فعالان این بخش از ابتدای ورود به فعالیت مجرم محسوب میشوند.
وی افزود: مستنداتی وجود دارد که در تهران مالیاتی از این بخش دریافت نمیشود و باید در زمینه دریافت مالیات در تهران و استان های دیگر شفاف سازی شود.

جایگزینی یورو بجای دلار بار مشکل زیادی را برای تجار ایجاد کرد
قائم مقام مرکز اتاق ایران هم گفت: اجبار به استفاده از یورو بجای دلار در دولت قبلی و اتفاقات رخ داده در بخش ارز، بار مشکلات زیادی را برای تجار و فعالین اقتصادی شد.
وی افزود: هم اکنون واحدهای فولاد و ذوب آهن کشور دچار بحران های جدی هستند و تعطیلی موقت آنها بهترین تصمیمی است که میشود گرفت.
وی اضافه کرد: با بسته شدن هفته ای ۲ واحد تولیدی و اینکه مشکل اصلی تولید در کشور، بانک ها هستند باید موانعی برای ایجاد راحت موسسات مالی شویم و با حمایت از بخش تولید کشور را نجات دهیم.

سازوکار مناسب برای جایگزینی منبع درآمد جدید بجای تراکم فروشی در شهرداریها
محمد حضرت پور شهردار ارومیه هم در این نشست گفت: کاهش نرخ رشد جمعیت و مهاجرت به شهرهای بزرگ، مدیریت شهرداری را در کلانشهرها مشکل ساز کرده است و باید منبع درآمدی جدیدی جایگزین تراکم فروشی شود.
شهردار ارومیه تصریح کرد: شهرداری ها همانند واحدهای تولیدی کارکنان زیادی دارند و در صورت ایجاد مشکل و تعدیل در نیروها هزینه سربار زیادی برای دولت تحمیل میشود.

در ادامه قربانعلی سعادت درمورد مشکلات موجود در بخش اقتصادی استان سخن گفت. (اینجا)

معصومه آقاپور نماینده شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی هم بانک ها عامل رکود کنونی در بخش اقتصادی کشور دانست. (اینجا)

نفت ما را بدآموز کرده است
عین الله اسماعیلی نماینده نور هم با انتقاد از بدآموری نفت در کشور گفت: بجای محکوم کردن دولت و مدیران قبلی بپذیریم که نفت ما را بدآموز کرده است. پیشنهاد می کنم مردم را بعنوان بهترین و پایدارترین منابع کشور باور کنیم.

تاکید بر حمایت از تسریع در اجرایی سازی منطقه ویژه سرو-ارومیه
روح الله حضرت پور نماینده ارومیه هم گفت: استان آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی اش با 3 کشور باید سهم اش از مبادلات مرزی با آنها مشخص شود.
وی افزود: تصویب فوریت طرح منطقه ویژه ارومیه (سرو) یکی از عملکردهای مثبت مجلس بشمار می رود و باید از تسریع در ایجاد زیرساخت های آن حمایت شود.

در پایان این نشست محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب قانون جدید نظام بانکی کشور تا پایان سال خبر داد . (اینجا)

گزارش : سینا پسران افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =