دکتر فلاح، در این جلسه از خرید 60 هزار تن پرتقال برای بازار شب عید امسال خبر داد و اعلام کرد: 10 هزار تن کیوی مازندران از طریق یک شرکت نیوزلندی خریداری و صادر خواهد شد.

به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین مازندران، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، با اشاره به اين كه حاكميت بايد حامي بخش خصوصي باشد، چرا كه حل مشكلات اين بخش به تقويت فضاي كسب و كار، توليد و ارتقا معيشت مردم خواهد انجاميد، گفت: به بخش خصوصي بايد كمك شود و مشوق هاي لازم براي ايجاد انگيزه در راستاي تحرك هر چه بيشتر بخش خصوصي در فضاي اقتصادي استان ارايه شود.
ربيع فلاح با بيان اين كه ماموريت اصلي شوراي گفتگو، تعامل با بخش خصوصي است و بحمدالله بخش خصوصي حضور خوبي در بخش هاي مختلف دارد، افزود: براي رفع موانع توليد و رونق كسب و كار بايد گام هاي اساسي و موثر برداشته شود كه مازندران در اين راستا عملكرد خوبي داشته است و رتبه نخست توزيع بسته حمايتي توليد در كشور را كسب نموده است.
رييس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، با بیان اینکه بر اساس بررسي مرکز آمار میانگین فضای کسب و‌کار در استان نسبتا مطلوب است و در سال جاری با کاهش نرخ بیکاری مواجه هستیم و مازندران در شمار ۱۵ استان کشور است که در سال جاری رشد خوبي در توسعه کسب و‌کار داشته است، ياد آور شد: بخش خصوصي بايد با توانمند سازي ارتباطات خارجي، فعاليت خود را شتاب دهد.
استاندار، با اشاره به اين كه راه اندازي پنجره واحد در مازندران، گامي موثر در تسريع فعاليت هاي بخش خصوصي به شمار مي آيد، تصريح نمود: با توجه به فعاليت اين واحد بايد تدابيري انديشيده شود تا زمان انجام كارها براي سرمايه گذاران بخش هاي خصوصي كوتاه تر شود.
ربيع فلاح در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه مقرر شد تا قيمت عرضه مركبات در شب عيد امسال كيلويي 2500 تومان باشد، اظهار داشت: در 3 سال اخير خصوصا امسال، پيگيري هاي خوبي در بحث مركبات و كيوي داشتيم و در سال جاري مديريت خواهيم نمود تا باغداران متضرر نشوند.
وي از خريد 60 هزار تن پرتقال براي بازار شب عيد امسال خبر داد و اعلام كرد: 10 هزار تن كيوي مازندران از طريق يك شركت نيوزلندي خريداري و صادر خواهد شد.
استاندار با اشاره به اين كه باید از فروش ارزان مرکبات استان جلوگیری شود و قیمت عادلانه برای این محصول در نظر گرفته شود، گفت: بايد تمامي ميادين استان فعال شوند و براي خريد شب عيد نيز تنظيم و ذخيره سازي لازم صورت گيرد.
فلاح با تاكيد بر اين كه بايد سند توليد، توسعه و صادرات ماهيان گرمابي، سردابي و خاوياري تدوين شود، خاطر نشان ساخت: براي تعاوني هايي كه در پي خريد كشتي هاي نوين صيدكيلكا هستند، يارانه و مشوق هايي وجود دارد كه مي تواند روند كار را تسهيل نمايد.
استاندار مازندران در فراز ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه كميته خارجي پارلمان اتحاديه اروپا، سند عادي سازي روابط تجاري با ايران را امضا نموده كه گامي در جهت تسهيل صادرات به شمار مي آيد، عنوان كرد: تقليل سود تسهيلات صادرت به 11 درصد از سوي دولت نيز يك گام مهم در اين راستاست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =