از هنرنمایی سنتی‌ترین نوازنده‌ها تا نوآورترین‌ها در یک آلبوم/ «نوای تار» منتشر شد

مجموعه آثاری از نوازندگان تار با عنوان «نوای تار» منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه‌ای از آثار برجسته ساز تار با عنوان «نوای تار» شامل قطعات موسیقایی از هنرمندان برجسته ایران منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

عنوان این مجموعه «نوای تار» است و سعی شده سلیقه‌های مختلف و نقش آفرینی‌های متنوعی که این ساز توانایی آن‌ها را دارد، در آن گنجانده شود. از نگاه کاملا کلاسیک و سنتی داریوش طلایی تا میلاد درخشانی که تار را با موسیقی‌های امروزی تلفیق می‌کند، از مضراب‌های یحیی زرپنجه تا زخمه‌ها و نوازش‌های روح نواز فرهنگ شریف و نواخته‌های مستحکم محمدرضا لطفی بزرگ تا علی قمصری که به دنبال کشف فضاهای نو است، همه و همه در این مجموعه شنیده می‌شوند. نام‌های بزرگ دیگری در این مجموعه به چشم می‌خورند مانند علی اکبر شهنازی، جلیل شهناز، حسین علیزاده، غلامحسین بیگجه خانی که هر کدام اساتید بزرگی هستند و نمایندگان مکتب‌های مختلف تارنوازی هستند.

قطعات از نظر ساز بندی نیز به شکل‌ها مختلفی هستند، بسیاری از قطعات تار تنها یا با همراهی یک تنبک هستند اما قطعاتی نیز به صورت گروه نوازی ایرانی یا ارکسترال نواخته شده‌اند که تار در آن‌ها محوریت دارد. در یکی از کارها نیز فضای الکترونیک زمینه‌ای برای تار محیا کرده و قطعاتی نیز با همراهی سازهای موسیقی جز و راک شنیده می‌شوند. واقعیت این است که نوازندگی تار از گذشته تا امروز تغییرات زیادی داشته و «نوای تار» این امکان را فراهم می آورد تا ساز یحیی زرپنجه و علی‌اکبر شهنازی را با ساز ارژنگ صیفی زاده و پیام جهانمانی را در یک قاب بشنویم و از این رهگذر به شناختی بهتر به روند و مسیری که این ساز تا به اکنون طی کرده برسیم.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =