ایلنا نوشت:سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در جلسه اخیر این تشکل سیاسی، گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران به سوال‌های اصحاب رسانه پاسخ داد.

بررسی پرونده سعید طوسی در جامعه روحانیت مبارز

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در جلسه گزارشی از پرونده سعید طوسی ارائه شده، گفت: موضوع این پرونده و پیامدهای آن در جلسه اخیر جامعه روحانیت بررسی شده است. همچنین خبر پیشرفت‌های عراق در موصل و کارشکنی آمریکا در این زمینه مورد بحث قرار گرفت. آقای سالک نیز گزارشی از وزرای پیشنهادی و وزارتخانه‌های مربوطه ارائه دادند.

توضیح حضور موحدی کنی در جامعه روحانیت مبارز

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به عضویت حجت الاسلام سعید مهدوی کنی گفت: دکتر سعید مهدوی کنی به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز در آمد و اعلام موافقت کرده است. ایشان رییس دانشگاه امام صادق و عضو هیات امنای این دانشگاه هستند و علاوه بر این جایگاه از نظر درک و تحلیل سیاسی هم از موقعیت خوبی برخوردارند.

انتخاب دین‌پرور به عنوان رییس جامعه روحانیت مبارز منطقه یک تهران

مصباحی مقدم ادامه داد: از دیگر تصمیمات جامعه روحانیت انتخاب حجت الاسلام دین‌پرور به عنوان رییس جامعه روحانیت مبارز منطقه یک تهران است و ایشان عضو جدید شورای مرکزی هستند که به این سمت منصوب شده‌اند.

ارائه گزارش جلسات کمیته سیاسی

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: گزارشی از جلسات کمیته سیاسی ارایه شد که منجر به تصمیم گیری جدیدی نشده است.

برای اضافه شدن اعضا تصمیم جدیدی گرفته نشده است

مصباحی مقدم در مورد اضافه شدن اعضای جدید به این تشکل گفت: همواره مایلیم تعداد اعضا اضافه کنیم اما هنوز تصمیم‌گیری تازه‌ای صورت نگرفته و فعلا فرد آماده‌ای برای مطرح‌کردن نداریم.

توضیح در مورد دعوت عمومی اصولگرایان

او در رابطه با دعوت عمومی از اصولگرایان بیان کرد: امیدواریم این دعوت صورت گیرد و در ایام باقی مانده به محرم و صفرانجام شود، اما فعلا زمان آن مشخص نیست.

قرار گفت‌وگو با آیت‌الله مصباح نداشتیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی و اینکه اعلام کردند جامعه روحانیت مستقل از آقای مصباح عمل می‌کند اما دبیر کل اعلام کرده که مواضع از طریق او بیان شده و نظرات آقای مصباح هم لحاظ می‌شود، گفت: نقل قول نادرستی از بنده شده بود و تاکید دارم برای انتخابات از همه ظرفیت‌ها وشخصیت‌های بنام استفاده می‌شود که از جمله با آیت الله مصباح یزدی مشورت می‌کنیم اما قرار گفت‌و‌گوی نداشته‌ایم و هیچگاه خودرا مستغنی از شخصیت‌هایی مثل ایشان نمی‌بینیم.

بحثی در مورد تغییرات دولت نداشتیم

مصباحی مقدم درباره تغییر و تحولات در کابینه روحانی گفت: در این زمینه جامعه روحانیت مبارز بحثی صورت نگرفته است.

امیدواریم تغییرات اقتصادی انجام شود

او در رابطه با تغییرات در بحث وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اینکه تغییر در این وزارتخانه‌ها اولویت داشت یا مورد بحث در جامعه روحانیت قرار نگرفته دو بحث است. نظر من این است که تغییر در اعضا و کابینه اقتصادی دولت با توجه به شرایطی که قرار داریم در اولویت قرار داشت و امیدواریم در ماه‌های باقی مانده به این دوره از ریاست جمهوری روحانی تغییرات صورت گیرد.

هنوز دیداری با جامعه مدرسین نداشته‌ایم

او در پاسخ به سوالی در رابطه با همکاری جامعه مدرسین در انتخابات گفت: همکاری با جامعه مدرسین در دستور کار قرار دارد و علاقمندیم در انتخابات ریاست جمهوری مانند دوره قبل از حمایت جامعه مدرسین برخوردار باشیم اما هنوز دیداری در این زمینه صورت نگرفته است.

او در ادامه در مورد دیدار با آیت الله یزدی بیان کرد: نمی‌توان قطعی گفت که تا آخر ماه صفر این دیدار صورت می‌گیرد و این بستگی به تصمیم دو بزرگوار دارد.

نیازمند تغییر و تحولات جدی در آموزش و پرورش نبودیم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره کناره‌گیری فانی گفت: معتقدم که اجازه داده می‌شد که وزیر آموزش و پرورش به استیضاح نمایندگان پاسخ می‌داد اما این کناره‌گیری با موافقت ایشان نبود و همچنین احساس نمی‌شد که نیازمند تغییر و تحولات جدی در آموزش و پرورش باشیم.

پیش‌بینی می‌کنم دانش‌آشتیانی با مشکل روبرو شود

او در رابطه با احتمال رای آوری سه وزیر پیشنهادی دولت در مجلس گفت: پیش بینی می‌کنم که یکی از وزرا که در مجلس نهم در مورد ایشان مناقشه صورت گرفت و در مواضعی که درباره فتنه ۸۸ گرفته بودند، در این مجلس هم با مشکل روبرو می‌شوند و میزان رای آوری ایشان نیز با مشکل روبروست.

هیچگاه اهل افراط نبوده‌ایم

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش اعضای جامعه روحانیت مبارز برای اعتدالی‌تر شدن این تشکل است، گفت: جامعه روحانیت همواره یک جریان معتدل سیاسی بوده و هیچگاه افراط و تفریط را بر نتابیده است. مرحوم آیت الله مهدوی کنی در حیات خود حد اعتدال خود را حفظ کردند. همچین سابقه افراطی‌گری دورن این جامعه نداشتیم که بخواهیم با تغییر افراد در آن توازن و تعادل ایجاد کنیم. این تغییرات به طور طبیعی به دلیل اینکه برخی از افراد و اعضای موثر به رحمت خدا رفتند جایگزینی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

آیت‌الله هاشمی و روحانی در جلسات جامعه روحانیت شرکت کنند

اودر پاسخ به اینکه آیا افزایش اعضا ربطی به عدم شرکت برخی اعضای حاضر دارد، گفت: نه در جلسات این مساله مطرح شده و نه چنین اظهار نظری قبلا داشته‌ام. بلکه آقایان آیت الله هاشمی و آقای روحانی حضورشان مورد سوال بود که ما پاسخ دادیم. آن‌ها از اعضای جامعه روحانیت هستند و در این جلسات شرکت کنند.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =