ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از کاهش بیش از 14 میلیارد لیتر مصرف سوخت و حذف آلاینده‌های ناشی از آن با گسترش خطوط مترو در پایتخت خبر داد.

محمد احمدی بافنده روز سه شنبه در دیدار با سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت این شرکت حمل و نقل ریلی در سه بخش افزود: این سه بخش شامل بحث نقلیه، حوزه نگهداری، تعمیرات و پشتیبانی و زیر ساز ساخت قطعات است که در بسیاری از حوزه‌های زیر مجموعه این بخش‌ها پیشرفت‌های بسیار بدست آمده است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر به لحاظ ارزانی ساخت و ارزانی سفر با مترو در دنیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده ایم که این تنها بخشی از افتخارات مترو تهران است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار کرد: برای بهره‌وری بیشتر تصمیماتی اتخاذ شده که خصوصی سازی و ایجاد تعاونی و ستاد برای هماهنگی بیشتر کارکنان متخصص و دوره دیده این شرکت از آن جمله است.

احمدی بافنده خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم قلب هدایت مترو را در شرکت نگهداریم و نگهداری و تأمین قطعات و جابجایی مسافر را به دست شرکت‌های خصوصی واگذار کنیم، گام بزرگی را در جهت بهره‌ وری بیشتر از پتانسیل مترو برداشته‌ ایم به همین دلیل هم در حال حاضر فعالیت‌های منابع انسانی طراحی و مهندسی شده و قابل واگذاری است.

وی در ادامه ایجاد تعاونی‌های مخصوص به هر بخش را تجربه‌ای جدید در کشورهای پیشرفته دنیا دانست و گفت: هزینه‌های آموزش نیروهای متخصص، نظافت، تأمین مالی کارخانجات، تعمیرات و نگهداشت جانبی قطارهای مترو می‌تواند برون سپاری شده تا ساختاری مناسب برای توازن انتهایی فعالیت ایجاد شود.

معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با تشکر از فعالیت‌های سال‌های اخیر شرکت بهره برداری مترو تهران و جامع خواندن گزارش فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: امروز زندگی مردم با صنعت مترو عجین شده و کمتر خانواده‌ای است که از این وسیله حمل و نقل عمومی برای تردد در سطح شهر استفاده نکند.

سید حمید کلانتری افزود: می‌توان گفت مترو، پرمخاطب‌ترین ارگان کشور است و رقیبی در این زمینه ندارد زیرا هیچ ارگانی وجود ندارد که روزانه با 3 میلیون مشتری سروکار داشته باشد.

سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه هیات همراه روز سه شنبه با حضور در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با مدیرعامل این شرکت به گفت و گو پرداخت.

22335

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =