بورس‌های جهانی با فروکش کردن موج اولیه افزایش قیمت پس از توافق اوپک با نگاهی بدبینانه نسبت به پایبندی اعضا به سهمیه‌های تعیین شده از قیمت‌ها کاستند اما شرکت‌های نفتی آمریکایی بر اساس پیش بینی ها رایج که روند افزایش قیمت‌ها را ادامه‌دار می‌داند، در فکر افزایش تولید هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازارهای معاملات نفتی نسبت به نتیجه نشست روز چهارشنبه اوپک برای ایجاد محدودیت و حتی کاهش سطح تولید اعضای این سازمان تردید دارد. به همین خاطر هم پس از فرونشستن موج اولیه قیمتی با انتشار خبر توافق اوپک، قیمت نفت برنت دریای شمال و نفت خام سبک ایالات متحده افت کرد.

از سوی دیگر هم شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده نفت پس از کاهش تولید اوپک به دنبال افزایش تولید هستند. پیش بینی این شرکت ها این است که با وجود افت قیمت اخیر به دنبال توافق کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت، بهای نفت در بازار جهانی به صعود آرام خود ادامه می‌دهد. به همین خاطر هم  شرکت‌های بزرگ تولید کننده نفت آمریکا به این فکر افتاده‌اند که برفعالیت‌های تولیدی خود بیافزایند.

با پایین بودن بهای نفت در بازارهای جهانی، کارتل‌های بزرگ نفتی آمریکا به علت عدم سودآوری تولید افزوده، از میزان فعالیت‌های خود کاسته بودند.

با آغاز افزایش بهای نفت در بازار جهانی، شرکت‌های تولید کننده نفت در آمریکا نیز به این فکر افتادند که با قیمت حدود ۵۵ دلار برای هر بشکه، تولید خود را افزایش دهند. میزان تولید نفت آمریکا که در سال ۲۰۱۵ حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شد، در ماه‌های تابستان سال ۲۰۱۶ به حدود ۸ میلیون ۵۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده بود.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =