بازدید فرماندار شهرستان پاوه از دبستان کودکان استثنایی طلوع

فرماندارشهرستان پاوه صبح امروز به مناسب ۱۳ آذر ماه روز جهانی معلولین در معیت جمعی از مسئولین از آموزشگاه استثنایی طلوع پاوه بازدید کرد.

میلاد یوسفی: پرویز ایده پور در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی معلولین، این روز را متعلق به عزیزانی دانست که با تلاشی وصف ناپذیر ثابت کرده اند معلولیت، محدودیت نیست.


وی با ابراز خرسندی از تعداد اندک دانش آموزان این آموزشگاه، اظهار کرد: دبستان طلوع پاوه باتوجه به اینکه روستاهای اطراف شهر را نیز پوشش می دهد به مراتب دیگر مناطق، دانش آموز معلول کمتری دارد که این جای شکر و رضایتمندی دارد.


ایده پور بیشتر معلولان مادرزاد در شهرستان پاوه را ناشی از ازدواج های فامیلی عنوان کرد و در این راستا غلبه بر احساسات و کاهش ازدواج های فامیلی را از طریق فرهنگ سازی یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از این موارد عنوان کرد.


فرماندار پاوه تشکیل سازمانهای مردم نهاد در جهت حمایت از معلولین شهرستان را راهکاری برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه اعلام کرد و افزود: NGO ها نقش پررنگی در حمایت از دولت ها دارند و ما نیز از تشکیل و فعالیت سازمانهای مردم نهاد در شهرستان استقبال نموده و در حد توان از آنها حمایت خواهیم کرد.


پرویز ایده پور ضمن تقدیر از زحمات عوامل دبستان طلوع، کار این مجموعه را زجر کشیدن و صبر پیشه نمودن در راستای حمایت و آموزش معلولین دانست که این کار ارزشمند بدون شک پاداش بزرگی نزد خداوند تبارک و تعالی دارد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه نیز روزجهانی معلولین را فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به ارزشها و توانایی همنوعانی که با معلولیتهای مختلف دست و پنجه نرم می کنند دانست و افزود: این روز فرصتی برای بازبینی در اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق معلولین و اصلاح نوع نگرش عمومی و فرهنگ سازی مناسب به پدیده معلولیت در جامعه است.


مختار برزگرفرد با بیان اینکه آموزشگاه طلوع ۴۶ دانش آموز نابینا، ناشنوا، معلول ذهنی و معلول جسمی حرکتی دارد، اظهار کرد: اولیاء این دانش آموزان از لحاظ روانی فشار زیادی را تحمل می کنند و نیازمند توجه و حمایت بیشتری در جامعه هستند.


وی ضمن تبریک و تهنیت این روز مبارک و فرخنده به همه معلولان و خانواده های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات بی شائبه خادمین این عرصه، خواستار بازدید حضوری مسوولین از این مرکز و حمایت مادی و معنوی به دانش آموزان کم بضاعت این آموزشگاه شد.


گفتنی است در سال ۱۹۹۲ روز سوم دسامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام شد و هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیتهای مختلف؛ و افزایش آگاهیهایی بوده است که می‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه‌های سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =