تسنیم نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحران‌های منطقه باعث ناپایداری امنیت برخی کشورها شده و تنها به نفع رژیم صهیونیستی است و باید از راه سیاسی و گفت‌وگو حل و فصل شود.

علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه 15 آذر) پس از دیدار با ذواکیفلی حسن رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی گفت: امروز مسرور هستیم که رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی در راس هیئتی پارلمانی به ایران تشریف آورده‌اند.

وی با بیان اینکه اندونزی کشوری بسیار مهم است، گفت: روابط نزدیکی بین ایران و اندونزی همواره وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشی این کشور در مسائل مهم هم ارتباط با ایران بوده و در مسائل منطقه‌ای از یک رفتار خردمندانه برخوردار بوده است.

لاریجانی ادامه داد: روابط پارلمانی بین ایران و اندونزی همواره در سطح ممتازی بوده و با سفر رئیس شورای مشورتی این کشور این سطح بالاتر نیز می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز مذاکراتی در زمینه‌های متنوع داشتیم، گفت: بخش زیادی از این مذاکرات به چگونگی بالا بردن روابط تجاری اختصاص داشت.

رئیس مجلس گفت: مقرر شد روابط اتاق بازرگانی دو کشور فعال و بستری فراهم شود تا زمینه‌های روابط تجاری افزایش یابد و این موضوعات پیگیری می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه نگاه دو کشور در مسائل منطقه‌ای به هم نزدیک است، تصریح کرد: هر دو کشور معتقدند بحرانهایی که در منطقه ایجاد شده و باعث ناپایداری امنیت برخی کشورها شده تنها به نفع رژیم صهیونیستی است و از راه سیاسی و گفت‌وگو باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: در مذاکرات انجام شده تاکید شد کشورهای اسلامی باید با همفکری جلوی این جریانهای تروریستی را بگیرند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =