زهرای کوچک 7 ساله از تماشای بازی تراکتورسازی و استقلال محروم شد و باید یک بازی کامل در خودروی عمویش می نشست.

فرهاد عشوندی:برای من که دختربچه دارم ، تماشای بغض زهرا در ورزشگاه آزادی خیلی سخت بود. وقتی عمویش او را می برد تا در ماشین بنشیند چون اجازه رفتن به ورزشگاه را نداشت ، این دختر بچه به چه جرمی و چه قانونی نباید بتواند با پدر و عمویش بازی را از استادیوم ببیند.

مدام تصویر نیکی خودم پیش چشمانم بود.نیکی سه ساله که با این منطق احتمالا نمی تواند با پدرش بیاید استادیوم و فوتبال ببیند. یا خیلی دیگر از پدرانی که عاشق فوتبالند و دوست دارند در عصر یک روز تعطیل دختربچه های شان را روی دوش شان بگیرند و ببرند تا در کنارشان بازی ببینند.

 وقتی در قانون شرع مان صراحتا سن تکلیف را برای دخترمان 9 سال گذاشته ، چطور برای بردن دختر بچه های مان به ورزشگاه ، اینچنین سختگیرانه برخورد می کنیم. اصلا کدام قانون مصوبی برای ممانعت از ورود کودکان به ورزشگاه های فوتبال یا رشته های دیگر وجود دارد که دوستان زحمتکش در بخش تامین امنیت بازی های فوتبال از حضور شان ممانعت می کنند؟

آقای وزیر ، این دیگر بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها نیست که منع رسمی شده باشد. این اتفاق درباره یک خلاء قانونی و یک برداشت شخصی در روایت اجرای قانون است. شما که از زمان ورودتان نشان داده اید چطور با زبان تعامل می توان گام هایی به سوی آرامش بخشی به ورزش برداشت. شما که چه بزرگوارانه با برخورد گازانبری مسئولان فدراسیون بسکتبال در نکوهش چند دختر نوجوانی که برای اعتلای نام ایران ، با حجاب مصوب اسلامی به مسابقات رفته بودند ، نشان دادید همه کار را نباید قهری انجام داد ، کاش بررسی کنید و ببینید چرا پدرانی مثل من به جرم دختر داشتن باید از بودن در آن استادیوم بزرگی ، در کنار دختران شان محروم باشند. آن هم دختر بچه های معصومی که هنوز حتی آیین شریعت ، تکلیفی بر گردن شان نگذاشته است.

امیدوارم پاسخ شما و دوستان تان بد بودن فضای ورزشگاه ها نباشد که این بی شک مسئولیتش با شماست. این شما و دوستان مسئول برقراری امنیت هستید که باید هر طور هست ، فضایی فرهنگی را بر سکوها حاکم کنید. تازه با همین شرایط اگر فضا بد است که دیگر فرقی بین دختر بچه 7 ساله با پسر بچه 7 ساله نیست .اگر این حرف های روی سکوها بد است پس برای پسر بچه ها هم بد است.

 اگر واقعا قرار است پاسخی از این دست ، باز باعث شود زهرا نام 7 ساله ای مجبور شود بعد از سفر طولانی از شبستر تا تهران ، تمام طول یک بازی را در ماشین پدری بنشیند و بغض کند ، بیایید به کلی اجازه ورود بچه ها را به ورزشگاه ها محروم کنید و خیال همه را با قانون روشن کنید. 

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =