محمدرضا مروارید استاندار ایلام در دیدار با مسئولان و مدیر گروه رسانه ای موسسه مطبوعاتی دنیای اقتصاد به تشریح برنامه های دولت یازدهم برای توسعه استان ایلام پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این دیدار استاندار ایلام از موسسه «دنیای اقتصاد» و زیر مجموعه‌های آن به ‌عنوان رسانه‌ای حرفه ‌ای یاد کرد و خواستار توجه بیشتر این موسسه مطبوعاتی به ظرفیت ‌ها و فرصت ‌های اقتصادی در استان ‌های محروم کشور شد.
مروارید، ایلام را از استان‌هایی دانست که پیش از انقلاب به حاشیه رانده شده بودند، اما پس از انقلاب با وجود خسارت ‌های جنگ تحمیلی و محرومیت ‌هایی که وجود داشت، مردم آن حاضر به ترک این استان نشدند و خوشبختانه در شرایط فعلی ظرفیت ‌های مناسبی برای توسعه آن فراهم شده است.
به گفته وی اکنون معادل 10 میلیارد دلار طرح‌های اقتصادی در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی و دیگر بخش‌ های اقتصادی در این استان تعریف شده که سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی می ‌توانند در اجرای آن مشارکت داشته باشند.
استاندار ایلام گفت: روزانه چهار تا پنج پرواز از تهران به مرکز این استان انجام می شود، همچنین حضور یک تا 2 میلیون زائر اربعین ‌حسینی در سال، مناظر طبیعی، نزولات آسمانی قابل ‌توجه، احداث چند سد و 400 هزار هکتار زمین مسطح در این استان بخشی از ظرفیت ‌های قابل‌ توجه ایلام برای سرمایه ‌گذاری است.
مروارید در ادامه از صادرات یک میلیارد و 300 میلیون دلاری کالا از مرز مهران در سال جاری خبر داد و افزود: اکنون استان ایلام از امن ‌ترین استان ‌های کشور است و نزدیکی آن به شهرهای مهم عراق، امکان فعالیت در بازار این کشور را فراهم کرده است. به گفته وی، استعداد کشت پسته نیز در بخش ‌هایی از این استان وجود دارد که در این زمینه همکاری ‌هایی با استان کرمان در جریان است.
استاندار ایلام وجود 400 هزار هکتار زمین مسطح در این استان را با وجود بارندگی‌ های فراوان، زمینه مناسبی برای کشاورزی در استان ایلام دانست.
به گفته وی در برخی از مناطق این استان میانگین بارندگی سالانه به 800 میلی ‌متر می ‌رسد که با میانگین بارندگی سالانه در استان گیلان برابری می‌کند.
مروارید تعداد سدهای در حال ساخت در این استان را هشت سد و تعداد سدهای در حال بهره‌ برداری را سه سد اعلام کرد و افزود: تاکنون 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در دشت عباس صورت گرفته و 40 هزار هکتار جنگلداری نیز در استان انجام شده است.
استاندار ایلام همچنین از رشد قابل توجه منابع بانکی در این استان خبر داد و افزود: سال 1391 منابع بانکی استان ایلام رقمی معادل 1200 میلیارد تومان بود که این رقم در پایان سال گذشته به 3600 میلیارد تومان رسیده است.
مروارید با اشاره به منابع نفتی موجود در ایلام، میزان استخراج روزانه نفت در این منطقه را 170 هزار بشکه اعلام کرد، به گفته وی هر حلقه چاه نفت در این استان حدود 1000 فرصت شغلی را برای ساکنان آن فراهم کرده است. علیرضا بختیاری، مدیر مسئول رونامه «دنیای اقتصاد» نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های مجموعه دنیای اقتصاد از انتشار روزنامه انگلیسی «فایننشال تریبیون» به عنوان اقدامی برای اطلاع ‌رسانی و تحلیل اقتصاد ایران برای سرمایه‌ گذاران خارجی یاد کرد.
وی این روزنامه را یک مرجع اطلاع ‌رسانی قابل اعتماد برای فعالان اقتصادی در داخل کشور دانست که توانسته است بدون گرایش‌های جناحی، خط‌ مشی مستقلی را در زمینه دفاع از اقتصاد آزاد به پیش برد.
مدیرمسئول هفته‌نامه «تجارت فردا» همچنین از توجه ویژه این موسسه مطبوعاتی به ظرفیت ‌های استانی برای توسعه اقتصاد کشور خبر داد و افزود: هفته‌نامه تجارت فردا در نظر دارد در قالب ویژه‌ نامه‌های استانی، ظرفیت ‌های بالقوه استان ‌های کشور را برای سرمایه‌گذاری به اطلاع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برساند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =