ایرنا نوشت:معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: از 182 مورد تحقیق و تفحص دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، چهار مورد به قوه قضاییه ارسال شده اما هنوز هم در مورد آنها هیچ پاسخی از قوه قضاییه ارسال نشده است.

«سیدحسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این مطلب را به نقل از گزارش «حسین مظفر» معاون نظارت مجلس به نشست عصر امروز یکشنبه این کمیسیون اعلام کرد.
نقوی حسینی افزود: یکی از محورهای نظارتی نمایندگان مجلس تذکر، سوال، تحقیق و تفحص است اما ظاهرا و مطابق آمار و اعدادی که معاون نظارت مجلس ارایه داد، گزارشهای نظارتی مجلس در موارد معدودی به نتیجه رسیده است.
وی تصریح کرد: نظارت، بخش مهم وظیفه قوه مقننه است و اگر این بخش از وظایف مجلس مغفول بماند عملا حوزه نظارت معطل می ماند.
نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه جلسه، مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی و همکارانش گزارشی از عملکرد، برنامه ها و چشم انداز حوزه معاونت نظارت مجلس ارائه کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: مظفر همچنین پیشنهاد داد که در نحوه استفاده از حق نظارت از ظرفیت معاونت نظارت استفاده شود. معاونت نظارت نمی خواهد به جای نمایندگان محترم نظارت کند، بلکه می خواهد به نظارت نمایندگان کمک، حمایت و پشتیبانی کارشناسی کند.
وی افزود: مظفر همچنین اعلام کرد که ما 16 برنامه در 81 نوع فعالیت آماده کرده ایم تا با دو هدف کارآمدسازی نظارت مجلس و پاسخگو بودن دستگاه های اجرایی، نظارت مجلس را موثر کنیم.
نقوی حسینی در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در ابتدای جلسه نیز دو موضوع در کمیسیون مطرح شد. در موضوع اول نقوی حسینی گزارشی از لغو سخنرانی خود در یاسوج توضیحاتی ارائه کرد و در موضوع دوم، نوریان در مورد بحران آب و مسئله آب منطقه اظهارنظر کرد و درخواست تشکیل جلسه ویژه با حضور وزیر نیرو داشت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه طلایی نیک معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکارانش در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند.
نقوی حسینی گفت: وی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جهت تصویب لایحه چگونگی تشکیل و رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح و لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی و همچنین تصویب پیشنهادات مهم حمایت از حوزه دفاع کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون تلفیق از جمله اختصاص 5 درصد بودجه عمومی کشور در تقویت بنیه دفاعی کشور تشکر و گزارشی از یک مورد مهم امنیتی در حوزه دفاع ارائه کرد.
وی افزود: در این گزارش ضمن اشاره به اقدامات ضدامنیتی دشمنان جمهوری اسلامی، اقتدار جمهوری اسلامی در حوزه امنیت دفاعی به نمایش گذاشته شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =