ذاکریان تشریح کرد؛ برنامه توسعه ۳۶۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر قم

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: توسعه ۳ هزار و ۶۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر را در برنامه داریم که در صورت موافقت اداره‌کل راه و شهرسازی و تحویل به شهرداری اقدامات درختکاری در آن‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، عباس ذاكريان در نشست خبري كه در سالن جلسات ساختمان شهيد باكري برگزار شد، با تاكيد بر اينكه اولويت مديريت شهري هماهنگي و توسعه حمل و نقل عمومي در شهر بوده است، اظهار كرد: در سال‌هاي اخير توسعه حمل و نقل عمومي در قم سياست اصلي مديريت شهري بوده و در اين راستا پروژه‌هاي متعددي تاكنون تعريف و اجرايي شده است.

وي با اشاره به افزايش ناوگان اتوبوسراني استان قم گفت: تا پايان سال ۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون شهري قم اضافه مي‌شود كه مي‌تواند بخشي از مشكلات حمل و نقل عمومي شهري را برطرف كند.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه اعتبار لازم براي خريداري اين ناوگان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان و شهرداري تأمين شده است، افزود: مجموعاً ۲۰۰ ميليارد ريال براي خريداري اين ناوگان هزينه شده است كه به مرور تا پايان سال وارد شهر خواهد شد.

وي اضافه كرد: قرارداد خريد اين اتوبوس‌ها منعقد شده و در حال پيگيري لازم هستيم تا بتوانيم هرچه سريع‌تر ناوگان را وارد سيستم خدمات‌رساني حمل و نقل عمومي شهر كنيم.

ذاكريان با اشاره به برنامه شهرداري براي نوسازي ناوگان تاكسيراني خاطرنشان كرد: در اين راستا تا پايان سال يك‌هزار دستگاه تاكسي فرسوده از چرخه خدمات حمل و نقل عمومي شهر قم خارج مي‌شود.

وي اضافه كرد: با ارائه تسهيلات لازم به رانندگان تاكسي زمينه براي جابه‌جايي ناوگان فرسوده با خودروهاي جديد فراهم شده و به مرور تا پايان سال يك‌هزار دستگاه تاكسي وارد شهر قم خواهد شد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم با تاكيد بر اينكه نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومي تأثير بسزايي در جلوگيري از افزايش آلودگي هوا خواهد داشت، افزود: در اين پروژه پنج ميليون تومان به رانندگان تاكسي بابت خودرو فرسوده پرداخت شده است و علاوه بر ارائه يارانه مابقي هزينه به صورت وام ۱۶ درصد در پنج سال از تاكسي‌داران دريافت مي‌شود.

وي با اشاره به تكميل شبكه معابر و شوارع شهر براساس طرح جامع حمل و نقل خاطرنشان كرد: در شهر قم سه رينگ ترافيكي طراحي شده كه در گذشته اقداماتي در راستاي تكميل آن‌ها صورت گرفته بود.

ذاكريان با تاكيد بر برنامه شهرداري براي تكميل اين رينگ‌هاي ترافيكي شهري گفت: با تعريف پروژه‌هاي متعددي همچون بلوار شهيد كبيري و كريمي، بلوار آيت‌الله بروجردي و ... تكميل اين رينگ‌ها در شهر در حال انجام است.

وي پروژه‌هاي شهرداري در بخش مديريت ترافيك و هوشمندسازي را مورد توجه قرار داد و گفت: اتصال خطوط ريلي درون شهري و برون شهري نيز در سال‌هاي گذشته در دستور كار بوده است.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به شكل‌گيري خطوط پرسرعت ريلي در كشور بيان كرد: قطار سريع السير تهران - قم - اصفهان يكي از پروژه‌هاي مهم ملي است كه از شهر قم مي‌گذرد و بخش‌هاي مختلف آن در شوراي شهر مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: طبق پيشنهاد شورا و شهرداري بنا شده كه جانمايي ايستگاه اين خط سريع السير به گونه‌اي انجام شود كه بهترين بهره‌وري و بازدهي را هم از لحاظ آسايش مردم هم از نظر اقتصادي داشته باشد.

ذاكريان اقدامات شهرداري در حوزه توسعه فضاي سبز را متذكر شد و افزود: با توجه به اينكه توسعه فضاي سبز نقش ويژه‌اي در جلوگيري از آلودگي هوا دارد در سال‌هاي اخير اين اقدام جزو برنامه‌هاي اصلي شهرداري قرار گرفته است.

وي گفت: اگر در حوزه توسعه فضاي سبز در شهر قم تدبيري جدي نشود در آينده مشكلات زيادي در اين حوزه خواهيم داشت و در اين راستا پروژه‌هاي متعددي تعريف شده است.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم به اجراي پروژه كمربند سبز قم اشاره و تصريح كرد: اين پروژه با تحويل بخش ديگري از زمين‌هاي مشمول طرح از سوي اداره‌كل راه و شهرسازي ادامه يافته و در حال حاضر توسعه خوبي در اين بخش داشته‌ايم.

وي افزايش ۳۰۰ هكتاري فضاي سبز قم تا پايان سال را مورد توجه قرار داد و افزود: تاكنون تمام زمين‌هايي كه از سوي راه و شهرسازي تحويل شهرداري شده زير كشت درختكاري رفته است.

ذاكريان گفت: همچنين ۳ هزار و ۶۰۰ هكتار ديگر نيز در برنامه داريم كه در صورت موافقت اداره‌كل راه و شهرسازي و تحويل به شهرداري اقدامات درختكاري در آن‌ها انجام خواهد شد.

وي به مشكل تأمين منابع آبي براي توسعه فضاي سبز قم اشاره كرد و افزود: در اين راستا پيگيري‌هاي لازم در خصوص تخصيص پساب به شهر در حال انجام است تا بتوانيم به طور متوازن شاهد توسعه فضاي سبز در شهر قم باشيم.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به نياز شهر به توسعه فضاي سبز بيان كرد: قم با توجه به آب و هواي موجود و شرايط آبي كه دارد نيازمند توجه بيشتري در بخش فضاي سبز است كه در اين راستا شهرداري اقداماتي را آغاز كرده و شوراي شهر نيز حامي اجراي اين پروژه‌ها بوده تا كمبودهاي شهر در اين بخش برطرف شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =