عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی بخش های رضی و مرادلو تا پایان سالجاری

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشکین شهر تأکید بر حمایت بیشتر شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای مشکین شهر از کتابخانه های عمومی مطرح شد.

فرماندار شهرستان مشکین شهر خواستار همکاری بیشتر شهرداری های این شهرستان در خصوص پرداخت بموقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردیبل، میر علی رحیمی زاد در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی مشکین شهر و بخشهای، رضی، لاهرود، فخر آباد و مرادلو با تأکید بر اهمیت حمایت از کتابخانه های عمومی، ارتقای سطح مطالعه شهروندان را مایه توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه دانسته و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی، تعالی فرهنگ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و شهرنشینی را در پی خواهد داشت.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشکین شهر، نیم درصد معوقه در مشکین شهر و بخشهای تابعه را شایسته این شهرستان ندانسته و تصریح کرد: منطقه ای که به داشتن ادیبان و فرهیختگان پرآوازه و تاریخ غنی شهره است، باید حمایت بیشتری از کتابخانه های عمومی و فرهنگ مطالعه داشته باشد.

وی، مشارکت خیرین در ساخت، تکمیل و تجهیز کتتابخانه های عمومی را خواستار شده و افزود: خیرین نیکوکار میتوانند با خرید و اهدای کتاب بالاخص در حوزه هایی همچون کودک و نوجوان و کتابهای مرجع، یاریگر افراد علاقمند به کتابخوانی باشند.
این مسئول همچنین در خصوص تخصیص اعتبار لازم برای راه اندازی کتابخانه عمومی سیار در مناطق محروم شهرستان مشکین شهر قول مساعد داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه، ضمن تبریک انتصاب رحیمی زاد به فرمانداری شهرستان مشکین شهر، خواستار همکاری و حمایت بیشتر اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران این شهرستان از فعالیتهای کتابخانه ای شد.

رباب عزیزخانی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای در مناطقی که شهردار و اعضای شورا حمایت بیشتری دارند، از تنوع و غنای بیشتری برخوردار است، افزود: انتظار ما اینست که اعضای شورا و شهرداران در خصوص صدور پروانه ساخت رایگان در مناطقی که ساخت کتابخانه توسط خیرین صورت میگیرد، اقدام نمایند.

وی، با بیان اینکه عضویت در کتابخانه های عمومی بخش های رضی و مرادلو تا پایان سال، رایگان است، تصریح کرد: در 12 بهمن و 17 اسفند(سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور) نیز عضویت در سراسر استان، رایگان خواهد بود.

قابل ذکر است که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سفر خود به مشکین شهر از کتابخانه های عومی شهید اسدی، پروفسور محبوب، سعدالدین واوینی، روستای پریخان و شهر فخرآباد بازدید بعمل آورده و از تلاشهای کتابداران این کتابخانه ها تقدیر نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =