استاندار مرکزی گفت: آمار وقایع حیاتی استان مرکزی به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و جای تأمل بسیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی محمود زمانی قمی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان مرکزی، افزود: برخی از آمارهای حیاتی در استان مرکزی بسیار نگران کننده است که از این حیث تحت هیچ شرایطی نمی تواند از کانون توجه مسئولان و برنامه ریزان دور باشد که در این راستا شناخت عوامل و علت های آنها از موارد بسیار مهمی است که باید به طور ویژه در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم برنامه ریزی، آسیب شناسی آمار وقایع حیاتی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان واقع شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: اقدامات پژوهشی و اجرایی بسیاری در دانشگاه ها و دستگاه های حوزه های اجتماعی و قضایی استان مرکزی در خصوص علت و عوامل طلاق انجام شده که متأسفانه بیانگر آن است که معضل طلاق دارای موضوعات چند علیتی است و پیچیدگی های خاصی دارد و در این راستا باید در این حوزه تعمق بیشتری داشت.

زمانی قمی تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در حوزه طلاق به هیچ عنوان نباید کنار گذاشته شود و باید علل وقوع این معضل در استان مرکزی به صورت جدی تحلیل و بررسی شود.

وی بیان داشت: پژوهش ها و بررسی ها در حوزه طلاق نشان می دهد که تنها علت طلاق پایین بودن سطح معیشت و اقتصاد نیست و در این خصوص بسیاری از محققان بر این عقیده هستند که دور شدن از فرهنگ سنتی و آسیب پذیری های اخلاقی از عوامل مهم و تأثیرگذار در این رابطه است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در جامعه کنونی بیشتر زوج ها به سمت مدرن گرایی رفته اند و از آن الگوگیری می کنند که متأسفانه این الگوها هیچ کمکی به زندگی آنان نمی کند.

زمانی قمی ابراز داشت: نمونه بارز مدرن گرایی استفاده از شبکه ها و فضای مجازی است که در هیچ کجای جهان به اندازه کشور ایران از شبکه های مجازی استفاده نمی شود.

وی اضافه کرد: کشورهای دنیا استفاده از شبکه ها و فضای مجازی را برای انتقال پیام و ارتقاء دانش مورد استفاده قرار می دهند، اما ابزار اطلاعاتی نوین در ایران بیشتر عامل سرگرمی و برخی آسیب های اجتماعی است و کمتر در جای مؤثر مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار مرکزی در پایان گفت: بحث آسیب های اجتماعی در کشور و استان مرکزی جدی است، اما مگر آسیب جدی تنها اعتیاد است، دروغ و تخریب و هر چیزی که با ارزش ها و مبانی اسلامی مغایرت داشته باشد آسیب اجتماعی محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =