روی صحبتم با سرداری‌ست که مدیریت ورزشی‌اش را قبول دارم. او اما گاه تصمیماتی می‌گیرد که شوکه کننده است.

فرهاد عشوندی: مصطفی آجورلو ، مدیر باشگاه تراکتورسازی تبریز کسی‌ست که با رفتارش حیرت‌زده‌ام کرده‌است. وقتی روز قبل در رختکن تراکتورسازی به سروش رفیعی گفتند هنوز اضافه خدمت دارد، این بچه را نابود کردند اما فقط این سروش نبود که با چنین برخوردی حس بدی به خدمت سربازی پیدا می کرد، این حسی بود که به خیلی از جوان‌ها تسری می‌یافت.

خدمتی که مدام سعی می‌کنیم بگوییم مقدس است اما با این نوع برخوردهای سلبی از یک‌سو و قانون فروشش برای آنها که پولش را دارند ، بیشتر اجباری بودن و غیرمنصفانه بودن آن را تبلیغ می‌کنیم. اگرچه آجورلو گفته بود این اضافه خدمت ناگهانی کار مدیران باشگاه نیست و از سوی یگان خدمتی‌اش برایش لحاظ شده ، اما باز هم اثر چنین رفتاری ضربه ای بزرگ هم به آن بازیکن و خیلی از هوادارانش می زند.

همه آنهایی که خدمت سربازی رفته اند برای شان ماجرای اضافه خدمت کاملا ملموس و روشن است. اضافه خدمت دفترچه‌ای چیزی نیست که سرباز از وجودش اطلاع نداشته باشد. سربازی که غیبت دارد ، این غیبت در برگه اعزامش قید می‌شود. برای سروش حتی شرایط از این هم شفافتر است. او بعد از ابطال کارت معافیت از خدمتش در دادگاه نظامی ، با حکم قطعی دادگاه به خدمت سربازی فرستاده شده است و سر از تراکتورسازی درآورده و قطعا از ابتدا حکم دادگاه نظامی را می دانسته و مشخص بوده دوره خدمت ضرورت و اضافه خدمتش چقدر است. چیزی نبوده که پنهان مانده باشد.

پس اگر اضافه خدمتی یکباره برایش در نظر گرفته شده باشد ، یا به قول سردار آجورلو برای او از سوی یگان خدمتی اش ، اضافه خدمت بریده باشند ، نمی توانسته ارتباطی با حکم دادگاه داشته باشد. یگان خدمتی این بازیکن هم که سپاه عاشورای آذربایجان است، به این دلیل که این بازیکن را مامور بازی در تراکتورسازی کرده بوده ، تنها با استعلام محل خدمتی او می توانسته برایش تشویق یا مجازات اضافه خدمتی در نظر بگیرد چون او در دو سال گذشته اصلا به پادگان نرفته که بخواهد غیبت یا کم‌کاری داشته باشد.
حتی اگر روایت این باشد که سروش از این اضافه خدمت اطلاع داشته و به او وعده داده شده بوده به دلیل حسن انجام وظیفه ، این دوره سه ماهه بخشیده می شود هم باز این مدیران مستقیمش در تراکتورسازی بودند که باید مکاتبات با یگان خدمتی را انجام می دادند و مشکل را حل می کردند.

تراکتورسازی دقیقا تا یک روز قبل از بازی آخر سروش برای این تیم در جام حذفی ، مشغول مذاکره بوده تا شاید قراردادش را تمدید کند اما هیچ حرفی درباره چنین اضافه خدمتی وجود نداشته است. اما یکباره و چنین شوکی ، حتی اگر بدون اطلاع مدیری با سابقه سردار آجورلو باشد ، چندان زیبنده نیست.

این البته نخستین بار نیست که مصطفی آجورلو اینچنین خبرساز می شود. هنوز خاطره اتفاقات استیل آذین و برخورد با علی کریمی در یادها مانده است. آنجا هم بر اساس کدهای اشتباهی که از درون تیم به مدیر اخلاقگرای باشگاه داده بودند ، تصمیمی اتخاذ شد که نتیجه اش خیلی خوشایند نبود و تاثیرات منفی‌اش هنوز در خاطره‌ها مانده است. ماجرای روزه خواری و بازتاب هایش به عنوان یک هنجارشکنی ، که باید خیلی بی سر و صدا در لایه های درونی باشگاه حل می شد ، به رسانه ها کشید و حتی الان مصطفی آجورلو با تمام سابقه مدیریتی اش بعید است شکل طرح و برخورد با ماجرای علی کریمی را بخشی از تصمیمات مدیریتی موفقش بداند.

این بار هم ماجرای سروش و رو شدن یکباره مسئله اضافه خدمتش ، بدون شک تصویری مثبت در ذهن ها تداعی نمی کند. خوشبختانه اخبار تکمیلی حکایت از این دارد که خود یگان خدمتی سروش رفیعی اعلام کرده ، مشکل اضافه خدمت او حل شده و بخشیده شده است اما کاش اصلا چنین اتفاقی از ابتدا نمی افتاد و رسانه‌ای نمی شد .
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =