رئیس دانشگاه ارومیه گفت: اعتقاد دارم برخورد چکشی با دانشجو به صلاح نیست و باید بصورت نظام مند و عادلانه با دانشجویان رفتار و برخورد کنیم.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، رحیم حب نقی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه پردیس دانشگاهی ارومیه که قدمتی ۱۴۰ ساله دارد و سابقا نخستین مدرسه طب ایران بوده و ثبت ملی شده قرار است قرار است بعنوان یک میراث ملی بازسازی شود.

وی افزود: مدیریت جدید دانشگاه در طی ۳ سال گذشته با وجود مشکلات مالی دولت توانست بسیاری از پروژه های نیمه تمام دانشگاه از جمله پروژه های راکد دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده اقتصاد، ساختمان پارک علم و فناوری، زمین چمن طبیعی فوتبال و ... را به مرحله بهره برداری برساند.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به آغاز بکار پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در این دانشگاه تصریح کرد: اعتقاد دارم نقش این دانشگاه برای پژوهش درمورد دریاچه ارومیه بیشتر شود و بتوانیم با استفاده از این نقش وضعیت کشاورزی منطقه را بسوی علمی شدن و کاهش مصرف آب سوق دهیم.

حب نقی به نقش بخش خصوصی در افزایش خدمات در این دانشگاه اشاره و گفت: با امضای تفاهم نامه با بخش خصوصی قرار شده احداث یک نیروگاه و گلخانه با سرمایه گذاری ۲۰میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲خوابگاه ۳۵۰ نفره و یک بازارچه در پردیس نازلو احداث شود.

وی به فعالیت های فوق برنامه دانشجویی دانشجویان اشاره و افزود: هم اکنون ۴۴ تشکل دانشجویی، ۱۲ کانون فرهنگی و هنری، ۴ تشکل سیاسی، ۳ هیئت مذهبی و ۳۸ نشریه دانشجویی در دانشگاه بصورت فعال، فعالیت می کنند و طی این مدت ۱۷ برنامه کرسی آزاد اندیشی نیز در دانشگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه در مورد خبر مفقود شدن یک دستگاه آزمایشگاهی در این دانشگاه افزود: یکی از مشکلاتی که تحریم بودن کشور باعث آن شد، اتفاقاتی از قبیل خرید دستگاه های مختلف از طریق واسطه گری بود و در آنزمان مدیریت وقت دانشگاه، به خرید یک دستگاه آزمایشگاهی رشته فیزیک با هزینه ۶۰۰هزار یورو اقدام نمود که متاسفانه شرکت واسطه آلمانی بعد از متوجه شدن نقش ایران و بعلت اهمال کاری نمایندگی داخل کشور و عدم حضور مسئولین در تحویل دستگاه متوجه شدیم قطعات رسیده شده به دانشگاه ارومیه تقلبی و فاقد ارزش بوده اند که این اتفاق یکی از ده ها مورد ضررهای رخ داده در زمان تحریم بوده است.
وی اضافه کرد: سرانجام بعد از پیگیری های صورت گرفته همینک شکایت خود را از رئیس وقت دانشگاه ارومیه پس گرفته ایم ولی پیگیری های حقوقی برای بازگشت مبلغ از دست رفته را از طریق وکیل های بین المللی ادامه می دهیم.

حب نقی با تکذیب لغو برنامه های تشکل های دانشجویی در این دانشگاه گفت: اعتقاد دارم نباید با برخوردهای چکشی با تشکل ها یا حضور مسئولین باعث سرخوردگی قشر دانشجو شویم و با رفتارهای عادلانه با دانشجویان با متخلفین هم بصورت نظام مند برخورد کنیم.

وی به موضوع پایان نامه های حذف شده در نشریه نیچر هم اشاره و افزود: ۱۲ مقاله از ۵۸ مقاله حذف شده به دانشگاه ارومیه مربوط می شد که بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد همه آنها به دانشجویان سابق یا فارغ التحصیلان مربوط می شود که متاسفانه بدلیل افراط برروی تولید مقاله از سوی دانشجویان چنین مواردی رخ داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 620647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =