واحد مرکزی خبر نوشت: کارتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی درباره ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا از فعالیت ها و مقاصد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا صحبت کرد.

کارتر افزود: «جامعه اطلاعاتی آمریکا کار خود را با دقت و تلاش زیاد انجام داد و به این ارزیابی رسید.»

جامعه اطلاعاتی آمریکا روز جمعه ارزیابی طبقه بندی نشده ای منتشر و اعلام کرد روسیه برای اعمال نفوذ در انتخابات سال دو هزار و شانزده آمریکا ، اقداماتی کرده بود. بر اساس این ارزیابی، اقدامات روسیه شامل فعالیت های سایبری ضد اهدافی بوده است.

کارتر ادامه داد: «جامعه اطلاعاتی آمریکا به روشنی و به شکلی صحیح قضاوت کرده است و این وضعیت، تردیدهایی در خصوص رویکرد کلی آمریکا در قبال روسیه بوجود می آورد. این اقدامی خصمانه علیه دموکراسی ماست. به این دلیل است که من فکر می کنم آمریکایی ها باید این موضوع را به طور جدی بررسی کنند. واکنش آمریکا به واکنش سایبری یا واکنش نظامی محدود نخواهد بود.»

همکاری با آمریکا
وزیر دفاع آمریکا همچنین بر اهمیت همکاری با روسیه در «هر جایی که امکانش باشد» تاکید کرد.

کارتر که این ماه از سمت خود کنار می رود گفت فکر می کند اقدامات صورت گرفته احتمالا شروع کار بوده و پایان کار نیست و اینکه دولت و کنگره بعدی باید اقدام کنند.

وی درباره حضور روسیه در سوریه گفت روسیه در جنگ با داعش عملا هیچ کاری نکرده و در عوض، پایان جنگ داخلی در سوریه را دشوارتر کرده است.

کارتر همچنین برنامه سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی را «تهدیدی جدی» برای آمریکا خواند.

وی خاطر نشان کرد: «آمریکا اقداماتی انجام داده است تا جلوتر از این تهدید قرار داشته باشد که این اقدامات عبارتند از: ارتقای تعداد و نوع موشک هایش، استقرار موشک های دفاعی در کره جنوبی، ژاپن و گوام و استقرار بیست و هشت هزار و پانصد نیرو در کره جنوبی که همین امشب آماده جنگ هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =