حضور پررنگ علی لاریجانی در مراسم وداع و تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی/غم متفاوت میراث‌داران اعتدال

روز وداع و تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی گرچه همه را گرد هم جمع کرده بود اما حزن و اندوه مردان اعتدالی سیاست متفاوت از دیگران بود.

به گزارش خبرآنلاین، امروز آیت الله سیاست ورز ایران، مردِ اصولگرای دیروز و میانه روی امروز در حالی سر بر بالین خاک گذاشت که میراث داران اعتدالی او در حزن و اندوه رفتن یکباره و شوک آفرین او بودند.

چه ناطق نوری که بعد از سالها که روبروی دوربین تلویزیون نشست وقتی از رفیق قدیمی و همیشگی اش سخن می گفت بغض کرد چه آیت الله امام کاشانی که خاک سپردن یار دوران انقلاب را تاب نیاورد و حالش بد شد.

دیگرانی هم بودند که بهت زده بودند و غم زده. از سیدحسن خمینی که می گوید طور عجیبی آیت الله را دوست می داشته است تا علی لاریجانی که کم خاطرات از هم نشینی و همراهی با آیت الله ندارد.

رییس مجلس که روز گذشته مجلس را ساعاتی زودتر تعطیل کرد تا در کنار دیگر نمایندگان در مراسم وداع با آیت الله هاشمی در جماران حاضر شود، امروز هم پشت سر رهبری بر پیکر آیت الله نماز اقامه کرد.

او بلافاصله بعد از مراسم تشییع در دانشگاه تهران راهی مرقد امام شد اما باز هم نخواست نظاره گر مراسم تدفین باشد و در کنار سیدحسن خمینی و ظریف و عارف مراسم تدفیق آیت الله هاشمی را در داخل ضریح مطهر حضرت امام انجام دادند.

نکته جالب اما آنجا بود که امروز به دلیل ازدحام زیاد جمعیت بسیاری از مسئولان تنها در یک مراسم توانستند حضور داشته باشند آنچنان که سیدحسن خمینی که قرار بود برای مراسم اقامه نماز بر پیکر آیت الله هاشمی به دانشگاه تهران برود بخاطر ازدحام جمعیت موفق به این کار نشد. 

علی لاریجانی تنها رییس قوه و مقام بلندپایه ای بود که امروز در بعد از مراسم  اقامه نماز توانست در مراسم تدفین آیت الله در حرم مطهر حضور داشت، روز گذشته در صحن مجلس با افسوس و دریغ از رحلت آیت الله سخن گفته بود« دریغا که دستمان از این شخصیت انقلابی و عمیق و آینده نگر کوتاه شد. او به راستی مرد روزهای سخت بود و همیشه با روحیه آرام خود به مدیران انقلاب روحیه فعالیت و تلاش بیشتر می بخشید.»

شاید مردان اعتدالی سیاست ایران که روزهایی نه چندان دور هم نشین و همراه آیت الله بوده اند، این روزها با رنگ و بویی متفاوت از دیگران از دست دادن آیت الله هاشمی را حس کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =