شرق نوشت:مردادماه سال ٨٨ مرد جوانی با پلیس ١١٠ تماس گرفت و به آنها خبر داد فردی را با ضربه چاقو در خانه‌شان، واقع در خیابان نبرد کشته است.

 پس از حضور پلیس در محل وقوع حادثه و تحقیقات اولیه، هادی که خودش با پلیس آگاهی و اورژانس تماس گرفته بود، اعتراف کرد با چاقو به فرهاد حمله کرده است.
با توجه به اینکه لحظاتی پس از حضور مأموران پلیس هادی به قتل اعتراف کرده بود، پلیس او را بازداشت کرد.


او ماجرا را این‌گونه برای بازپرس تعریف کرد: من فرهاد را می‌شناختم. او دوست صمیمی من بود. ما بیشتر اوقات با هم بودیم. آن روز من به عروسی یکی از آشناهایمان دعوت شده بودم. لباس‌هایم را پوشیدم و سوار موتورم شدم تا به تالار عروسی بروم. نزدیک تالار عروسی یاد فرهاد افتادم و به خودم گفتم‌ ای‌کاش فرهاد را هم با خودم می‌آوردم. همان‌جا بود که تصمیم گرفتم برگردم و فرهاد را هم با خودم ببرم. فرهاد را پیدا نکردم. موبایلم هم شارژ نداشت تا با او تماس بگیرم. در میان راه پسرعمویش را دیدم، گفت فرهاد را دیده که به سمت خانه ما می‌رفته است. باسرعت خودم را به خانه رساندم. خواهرم در را باز کرد، ناگهان چشمم به کفش‌های فرهاد افتاد. داخل خانه رفتم و تمام اتاق‌ها را گشتم، اما او را پیدا نکردم. تنها جایی که باقی مانده بود، انباری داخل حیاط بود. آنجا رفتم و فرهاد را در شرایط نامناسب و بی‌‌شرمانه‌ای دیدم. اول خواستم خواهرم را بکشم که فرهاد به من گفت خواهرت هیچ نقشی در این ماجرا نداشته است. دسته‌کلیدی را به من نشان داد و گفت: «این را از خورجین موتور برداشتم و یواشکی به اینجا آمدم».
متهم گفت: من می‌دانستم که فرهاد خواهرم را دوست دارد و حتی نسبت به رابطه آنها شک هم کرده‌ بودم، اما هرگز فکر نمی‌کردم او بخواهد من و خانواده‌ام را بی‌آبرو کند. ما دوستان خیلی خوبی برای هم بودیم و اگر فرهاد از خواهرم به صورت جدی خواستگاری می‌کرد، من طرف او را می‌گرفتم و با این ازدواج موافقت می‌کردم اما او این موضوع را واضح و رسمی مطرح نکرده ‌بود. وقتی آن روز وارد خانه شدم و او را در خانه خودمان دیدم، خیلی عصبی شدم. فکر می‌کردم خواهرم هم مقصر است، اما وقتی فرهاد گفت این‌طور نیست، نسبت به خواهرم کمی آرام شدم. از فرهاد پرسیدم چرا این ‌کار را کرده ‌است، او گفت: می‌خواستم شما را در عمل انجام‌شده قرار بدهم تا بتوانم با خواهرت ازدواج کنم. عصبانی بودم. می‌خواستم فرهاد را بترسانم، چاقویی برداشتم تا ضربه‌ای به سرش بزنم، فرهاد خودش را عقب کشید و ضربه روی گردنش نشست. البته قصدم کشتن فرهاد هم نبود و فقط می‌خواستم طوری عصبانیتم را به او نشان دهم و بگویم که از کارش خیلی ناراحت شده‌ام.


هادی در ادامه گفت: من خوشبختی خواهرم را می‌خواستم، فرهاد را هم دوست داشتم و اگر مطمئن بودم که او واقعا خواهرم را می‌خواهد، شرایطی فراهم می‌کردم که آنها با هم ازدواج کنند، اما فرهاد مشکل داشت. او به‌لحاظ مالی نمی‌توانست یک خانواده را اداره کند و همین من را نسبت به خوشبختی خواهرم دچار تردید می‌کرد. یک‌بار که او این موضوع را مطرح کرد، به او گفتم هر زمان توانستی یک خانواده را اداره کنی، آن زمان اجازه این وصلت را می‌دهم. 

به‌این‌ترتیب با توجه به اعترافات فرهاد و سایر مدارک موجود در پرونده و شکایت اولیای‌دم، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. پرونده روند قانونی خود را طی می‌کرد که سال ٩١ پدر مقتول فوت کرد.

بر اساس قانون، باید اولیای‌دم این مرد که فرزندانش هستند به عنوان وارث او درباره هادی تصمیم بگیرند و درخواست خود را مبنی‌بر گذشت یا قصاص به دادگاه اعلام کنند، اما تاکنون درخواستی در این خصوص به دادگاه ارائه نشده ‌است.

هفته گذشته دوباره جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد. بعد از انجام تشریفات قانونی، هادی در برابر قضات قرار گرفت و بار دیگر اتفاقات روز حادثه را شرح داد. او در ادامه اظهار پشیمانی کرد و گفت: از کاری که کرده‌ام پشیمانم و می‌خواهم اشتباهاتم را جبران کنم. وقتی نوجوان بودم، پدرم را از دست دادم، درسم را رها کردم و مشغول به کار شدم. تا به امروز مادرم را بسیار اذیت کرده‌ام، دیگر نمی‌توانم گریه‌هایش را تحمل کنم، من باعث بدبختی خانواده‌ام شده‌ام و می‌دانم که خانواده فرهاد را هم داغدار کرده‌ام. بعد از فوت پدرشان آنها را ندیده‌ام، اما درخواست دارم من را ببخشند و از خونم بگذرند. من واقعا قصد کشتن دوستم را نداشتم. 

با توجه به خواسته‌های متهم و حضورنداشتن شاکی در جلسه دادگاه، قضات تصمیم گرفتند که هادی با گذاشتن ٥٠٠ میلیون تومان وثیقه بتواند به صورت موقت آزاد شود.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورنا A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    بیشتردوست های الان یاچشمشون به پول آدمه....یاناموس.....بخاطرهمین تمام دوستیهای من فقط به محل کارختم میشه.....توی حریم خونه ام هیچ شخصی به نام دوست راه نمیدم.....
    • پدرام EU ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      وقتی آدم اینجور دخترها رو می بینه از ازدواج بیشتر میترسه. من ۳۴ سالمه و به خاطر عدم اطمینان به دخترها تا الان ازدواج نکردم که هیچ، حتی خواستگاری یه دختر هم نرفتم.
    • بی نام EU ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      متهم اصلی اون دختر ست که این آقا رو به خونه اش راه داده... جالب اینجاست که دخترها بعد از اینکه کارهاشون برملا میشه میگن اغفال شدیم و از این حرفا... همش تقصیر رو گردن دیگرون میندازن انگار نه انگار که خودشون به طرف چراغ سبز نشون دادن
    • بی نام RU ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      98 19
      پدرام جام من هم تقریبا مثل تو هستم دختر هایی که سمتم امدند برای پول بوده اون هایی هم که می گند برای پول نیامده خودشان را گول می زنند چون شواهد چیز دیگری را نشون میده من فقط یک بار رفتم خواستگاری که دختره علاوه بر خانه و ماشین 1000 سکه مهریه به علاوه حق طلاق می خوسات
    • مهرنوش RU ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      واقعا چی فکر کردی وقتی پول نداری برای چی می خوای بیایی خواستگاری این وظیفه ات هست که وقتی میای خانه و ماشین مناسب داشته باشی مهریه هم حق مسلم ماست معلومه که من رفاه می خوام و پسری پولدار تر را به تو ترجیح میدم
    • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      مهرنوش خانم حرص نخور با این شرح وظایف که شما فرمودین یه مرد مگه این که عقلش کم باشه بیاد بره خواستگاری یه زن بنده به شخصه بی خیال این وظیفه خطیر میشم
    • بی نام RU ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      143 8
      خانم مهرنوش پس خانه پدر گرامی بمان تا خواستگار گیرت بیاد اگر هم ازدواج کنی زیر یکسال کارت به طلاق میکشه و خانه درت هستی
    • بی نام RU ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      104 7
      خان مهرنوش فرمایش دیگری نیست؟
    • بی نام DE ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      69 10
      اونم این نسلهای دهه هشتاد و هفتاد اوه اوه چه نسلهای سیاهی،با دهه شصتی ها دوستی کن داداش.
    • فمنیست A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      79 10
      مهرنوش، عزیزم، این آقایون از شما خواستگاری نکردن که میگی پسر پولدارتر رو ترجیح میدی. در ضمن منم باهاشون موافقم که در صورت ازدواج، بعد از مدتی کارت به طلاق میکشه. همه دخترها هم مثل شما فکر نمیکنن مهریه حق مسلمشونه. خیلی ها به دنبال حقوق برابر و حذف مهریه هستند.
    • بی نام RU ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      22 6
      خانم فمینیست من و خیلی از اقایون هم با شما و اون دختر هایی که نام بردی موافقند ما هم موافق حقوق برابر زن و مرد هستیم
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      22 14
      خواهرش هیچ مقصر نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ یعنی چی.... بعد از اون همه ارتباطی که داشته به برادرش خبر نداده که هیچ بعد از عمل بی شرمانه هم فرهاد رو قایم کرده... بس کنید... این مظلوم نمایی ها رو. ابتدا باید این خواهرش رو به درک واصل میکرد
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      38 3
      برو زن ترامپ بشو پولداره
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      12 5
      موتور سواران دزفولی رو اعدام نکن جای این صلوات
    • معصومه IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      40 7
      مهرنوش خانوم آبروی زنها را بردی. مگه مبادله کالا به کالاست که ما را با ماشین و خانه عوض میکنی. متاسفم برات. ما حقوق اولیه خود را میخواهیم نه خانه و ماشین و مهریه.
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      0 0
      کلا با کسی دوست نشو تو حیفی
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    82 17
    اره خووب برای قاتلین وثیقه زیاد لازم نیست .... احتمالاً میاد بیرون که کار نا تمام رو تمام کنه .......... جریان وثیقه 200 میلیونی برای قتل های اراک و یادتون نره من نمیدونم این دادستان ها و قاضی ها هدفشون از این کارها چیه مثلاً میهوان بگن قانونمدار هستن پس چرا فقط برای جانی ها اینقدر راحت بر خورد میکنن
    • بی نام RU ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      46 8
      الان میاد بیرون یا با تهدید شکات را مجبور به رضایت می کنه یا این که بلایی سرشون میاره
    • بی نام RU ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      30 8
      این یکی از عواقب ریشه یابی هست که میگه به طرف فرصت دوباره زندگی کردن در جامعه را بدهیم که اخرش منجر به حادثه اراک میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    71 55
    1ورود به عنف 2تجاوز به عنف 3نداشتن قصد در کشتن مجرم 4اظهار پشیمانی در کشتن مجرم5ماده 630قانون مجازت سابق قضات محاکم کشور ما واقعا جایتان در آتش جهنم است این بیچاره از ناموسش دفاع کرداین چه قضاوتی بود شما کردید
    • بی نام RU ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      70 10
      یعنی تو این حرف ها را باور کردی؟این حرف هارا وکیل پسره یادش داده اکاملا معلومه که دختره با رضایت خودش فرهاد را راه داده بوده الان هم وکیلش بهش گفته که بگه من قصد کشتن طرف را نداشتم و پشیمانم
    • بی نام RU ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      27 8
      اگر قصد قبلی نداشته پس پشیمانی اش برای چی هست
    • بی نام RU ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      31 17
      عجیبه جای قاتل در جهنم نیست ولی جای قضاتی که مجرمی را مجازات می کنند در جهنم است شما ریشه یاب ها متوجه هستید چی میگید؟
    • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      8 10
      قاتل دزد ناموس جایش در بهشت است نه دوزخ. خوبه شما خدا نیستی
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      5 5
      بی نام 10:39 در مثال مناقشه نیست ، موضوع نیومدن توی مترو واگن آقایون نیست. موضوع پیچیده بودن و اداهای بعضی دخترهاست، اینجا نمیشه کامل توضیح داد چون منتشر نمیشه
    • حقوقدان A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      1 2
      تجاوز به عنف رو از کجا آوردی؟ کجا بحث تجاوز به عنف شده؟ چرا چشم بسته قضاوت می کنید شماها؟ شما که به مواد قانونی استناد میکنید معلومه با قوانین موضوعه بیگانه نیستید. برای اینکه قتلی عمد محسوب بشه همیشه لازم نیس حتما قصد قتل وجود داشته باشه. بند ب ماده ۲۹۰ ق.م.ا ۹۲ رو بخونید متوجه میشید اگر عملی نوعاً موجب جنایت بشه حتی اگه فاعل آن عمل قصد اون جنایت رو نداشته باشه و آگاه و متوجه بوده که عمل ارتکابی نوعا موجب جنایت واقع شده یا نظیر اون میشه ، جنایت عمدی محسوب میشه. اینکه این پرونده از مصادیق این ماده باشه یا خیر نیازمند مطالعه بیشتر پرونده هست غرض اینه متوجه باشیم بدون تسلط بر مواد قانونی و مطالعه دقیق پرونده نظر قضایی ندیم و قضات رو زیر سؤال نبریم.
    • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
      3 0
      اگر به زور وارد خونه شده بود که خواهرش راحت جاش رو لو میداد نه اینکه توی انباری مخفیش کنه دوست عزیز پس خواهره هم با پسره هماهنگ بوده
  • اامیر A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    77 92
    شاید خیلی از کاربران با نظر من مخالف باشند ولی به نظر من خوب کاری کرد که کشتش دلیل حرفمم این است اکه مقتول به اعتماد دوستش خیانت کرده بود وهیچ چیز بدتر از خیانت نیست.
    • بی نام RU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      54 8
      اگر این طور باشه که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه بعدش هم اخه کسب با چاقو کسی را می ترسونه اگر می خواستی بترسونیش طرف را کتک می زدی
    • بی نام EU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      74 73
      مسئله اینجاست که دخترها پنهونی با دوست پسرشون خیلی کارها میکنن اما تو مترو میرن واگن ویژه بانوان سوار میشن و یا تو تاکسی از آدم فاصله میگیرن اینجور جاها ما مردها میشیم لولو خورخوره و نامحرم اما همین دخترها با دوست پسرشون پنهونی هزارتا کار میکنن...تو همین داستان بی بندوباری یه دختر باعث نابودی زندگی دو پسر شد
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      13 8
      این طوری حرف نزن تو چه می دونی شیطون کی گولت می زنه واقعا شمایی که قضاوت می کنید مبرا از هر گناهی هستید؟
    • امير گوگل A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      30 3
      بنده خدا رو كشته يه داستان هم سر هم مىكنه اون مرحوم هم كه زنده نيست بگه ماجراچى بوده فقط چيزى كه واضحه اينه كه قتل صورت گرفته ضمنا اگه خواهر در و باز كرده نميتونسته قبلش به مقتول بگه لباس بپوشه يا نميتونسته توى انبار اين كار و بكنه مگه يه لباس پوشيدن چقدر وقت ميگيره ؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      86 13
      خب به فرض که دختری با دوست پسرش پنهونی کاری بکنه، یعنی باید تو مترو هم بیاد قسمت آقایون یا تو تاکسی ولو بشه رو شما؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      19 9
      خطاب به این بی نام که میگه بی بند و باری یه دختر باعث نابودی زندگی دو پسر شد: خب مگه دختره اون دو تا پسر رو مجبور کرده بود که اون رفتارهای اشتباه رو بکنن؟ مگه اون پسرها عقل نداشتن که فکر کنن و بعد کاری رو انجام بدن؟ من از دختره که به نظرم رفتارش بی فکر بود، به هیچ وجه دفاع نمیکنم. فقط برام جالبه تو قرن بیست و یک هنوز بعضیها زنها رو شکل شیطان میبینن. اصلا به فرض شیطان باشه، پسری که گول اون شیطان رو میخوره چرا عقل و اراده نداره؟ کلا ما ایرانی ها عادتمونه تقصیر رو گردن زمین و زمون بندازیم تا خودمون رو توجیه کنیم
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      6 18
      بی نام 9:51 عاااالی گفتی واقعا، از تو مخی ترین ویژگی های دخترها همینه که گفتی ، طرف تو لیوان باباش آب نمیخوره اما .... البته بلا نسبت عده ی محدود دخترخانم های با شخصیت و باحیا.
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      4 1
      به نظر بی نام 10: 39 اشتباهی مثبت دادم
  • ss A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    19 1
    ه‌این‌ترتیب با توجه به اعترافات فرهاد و سایر مدارک موجود .... البته هادی مجرم است و متهم به قتل نه فرهاد
  • م.ط A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    18 2
    با وثیقه آزاد شد به صورت موقت آزاد شود. تیتر زرد میزنی چرا خبر جان؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    55 6
    خیلی جالبه ها قاتل هم باشی با پول آزاد میشی .
  • بی نام EU ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    82 57
    این هم از دخترهای نجیب ایرانی
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      39 50
      احتمالاً تو ایرانی نیستی که نجابت مادر خودت رو هم زیر سوال میبری........... چون مادر تو یه روزی دختر ایرانی بوده من نمیدونم چرا همه فقط بدون فکر کردن مثبت یا منفی میزارن لطفاً کمی به نوشته دقت کنید توهین به اصل و ذات دختر ایرانی یعنی توهین به مادر خومون و خواهر خودمون زشته به خدا من خجالت میکشم از این مدل پست ها
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      15 7
      بی نام 10:46 : نمیدونم چرا تا یه بحثی این شکلی پیش میاد میان یه عده میگن مادران خودمون هم زن هستن ، درحالی که نسل دخترای الان با نسل مادرای ما زمین تا اسمون فرق کردن این چه مقایسه ایه، باید قبول کرد همونطور که توی پسرها پسر خوب خیلی کم شده توی دخترا هم خیلی خیلی کم شده
  • امیر A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    12 14
    ما دوستان خیلی خوبی برای هم بودیم و اگر فرهاد از خواهرم به صورت جدی خواستگاری می‌کرد، من طرف او را می‌گرفتم و با این ازدواج موافقت می‌کردم اما او این موضوع را واضح و رسمی مطرح نکرده ‌بود من خوشبختی خواهرم را می‌خواستم، فرهاد را هم دوست داشتم و اگر مطمئن بودم که او واقعا خواهرم را می‌خواهد، شرایطی فراهم می‌کردم که آنها با هم ازدواج کنند، اما فرهاد مشکل داشت. او به‌لحاظ مالی نمی‌توانست یک خانواده را اداره کند و همین من را نسبت به خوشبختی خواهرم دچار تردید می‌کرد. یک‌بار که او این موضوع را مطرح کرد، به او گفتم هر زمان توانستی یک خانواده را اداره کنی، آن زمان اجازه این وصلت را می‌دهم
    • بی نام RU ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      41 1
      جالبه یک بار میگه فرهاد موضوع را مطرح نکرده بود ولی چند خط پایین تر میگه فرهاد موضوع را مطرح کرده بود
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    33 81
    درود بر غیرتت
    • . A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      29 3
      اونی که غیرت داره حریم دوست با خانواده رو میفهمه
  • آرش IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    33 59
    دمت گرم داداش. رفیقی که به اسم رفاقت خیانت کنه رفیق نیست. تهِ تهش ایستاده می‌میری.
    • م.ط A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      26 6
      شما داداشه قاتلی؟
    • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      15 2
      مثل اینکه فیلم فارسی زیاد دیدی داداش، این چه حرفیه میزنی ،رفیقش اشتباه کرده شکی نیست، اون اگه قرار باشه یقه ی کسی رو بگیره خواهر خودشه که نخ داده، رفیقش که به زور تجاوز به حریم خواهرش نکرده
  • شمس تهرانی IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    47 13
    نمیدونم چرا ایرانی ها یکیشم خودم راجع به همه چیز صاحب نظر و کارشناس هستند؟
    • طرفدار برانکو A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      5 11
      اون 4 نفری که به این نظر منفی دادن واقعا فازشون چیه
    • ایمان A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      0 0
      شرمنده اشتباه منفی دادم
  • مصطفی A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    52 34
    اگه به دستورقرآن از روابط نامشروع و پنهانی دوری میکردیم هم آبرویمان حفظ میشدوهم برایمان شرّ درست نمیشد.وهمیشه هم درآرامش بودیم.
    • بی نام RO ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      23 25
      دمت گرم.....قرآن
  • حمید A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    20 2
    در کنه قضیه تشخیص مقصر بسیار مشکل است ، این ها همه از نظر من نشانه بیماریهای جدی اجتماعی و اخلاقی است که دامن جامعه را گرفته و زندگی همه را به تباهی میکشاند ، چه قاتل و چه مقتول ، چه مقصر و چه بدون تقصیر ، متاسفانه ما از ریشه های خشونت و بی اخلاقی در جامعه غافلیم
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    11 3
    در هر جامعه ای این اتفاقات می افته مهم اینه که طرف بفهمه یک جوان اگر شرایط انجام عملی خلاف عرف و شرع جامعه اش براش پیش بیاد ممکن مرتکب آن خلاف بشه مگر اینکه یا درست تربیت شده باشه یا در جامعه ای که زندگی میکنه بدونه عواقب کارهاش به کجا می رسه پس اگر کمتر احساسی عمل کنه ضرری برای خودش یا دیگران بوجود نمیاد. مسلما اگر ضعف عملکردی، در مسائل اعتقادی و فرهنگی و اجتماعی ما کمتر بود، کمتر شاهد این اتفاقات می شدیم. این هشداری است برای مسئولان جامعه چون آنها نیز دارای خانواده هستند و بی توجهی به اجتماع گریبان آنها را هم خواهد گرفت.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    12 22
    من بهش حق میدم
    • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
      9 2
      فکرنمیکنم وقتی یک طرفه قضیه دستش از دنیا کوتاست و معلوم نیست اصل داستان چی بوده ،بشه به کسی حق داد و قضاوت کرد، ازین حق دادن و گرفتنا زیاده این روزا که فقط از روی احساسه و تعصبه
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    32 30
    کسی که چشمش به ناموس رفیقش باشه همون بهتر که توی قبرستون باشه.
    • بی نام AE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      3 0
      شما احتمالأ فيلم فارسى زياد تماشا ميكنى استاد
  • فاطمه RO ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    35 6
    كامنتهاى پاى اين خبر را بخوانيد تا بفهميد در يك مملكت عقب مانده زندگى مى كنيد. بسيارى از مردان ايرانى چه قبل و چه بعد از ازدواج انواع اقسام روابط نامشروع را تجربه مى كنند اما وقتى نوبت به زنان خانواده شان مى رسد، رگ غيرتشان بيرون مى زند و دست به قتل ناموسى مى زنند. همينها مى روند خارج و فرهنگ كثيفشان را وارد جوامع توسعه يافته مى كنند و توقع دارند كه پذيرفته شوند. داد و فريادشان هم به آسمان بلند است كه غربيها نژاد پرستند و و ايران هراس و ... مردانى كه سرتاپايشان فساد و خيانت است و هزاران نفرشان مشترى زنان خيابانى هستند كه از روى فقر و بدبختى تن فروشى مى كنند،از زنان توقع پاكدامنى دارند. يك سوزن به همجنسانتان بزنيد، يك جوالدوز به زنان
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      1 0
      با اینکه تفکرات زن های امروزی از نظرم خیلی بی منطقه اما این حرفاتون کاملا درسته متاسفانه،
    • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      2 0
      من مرد هستم و قبول دارم. فرهنگ مردان خیلی پسرفت کرده است.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    33 11
    بهم انگ بی رگی نزنید طرز فکر من به هر حال اینه حالا هرچی که میخاید بگید ولی اگه من بودم به خواهرم میگفتم زندگی خودته هرجور دوس داری بتاز بعد از در خونه میزدم بیرون میرفتم عروسی چون واقعا زندگیه خودشونه دوتا ادم بزرگن به من ربطی نداره
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
      2 0
      هر برادری باید هوای خواهرش رو داشته باشه که به حقوقش تجاوز نشه اما حق نداره خودش رو مالک اون بدونه ، موضوع اینجاست که به اسم غیرت برادره فکر میکنه همه جا صاحب و مالک خواهرست . الان تو همین ماجرا اگر دوستش به خواهرش زوری تجاوز کرده بود باید بدترین برخورد باهاش میشد اما خواهرش راضی بوده که اون پسر توی خونه بوده ، کار غلط بوده اما راهش کشتن نبوده بلکه باید خواهر رو ترغیب میکرد که اون پسر به درد ازدواج نمیخوره یا با پافشاری دختر به ازدواج عواقبش رو هم به عهده ی خودش می گذاشت.
    • بی نام AE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
      9 0
      كاملأ موافقم رفيق، فقط فكر كنم يه دويست سال تا رسيدن به اين نقطه فاصله داريم
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    15 3
    مهرنوش خانم. شما دنبال عابربانک میگردی نه همسر. مطمئن باش اونی هم که عابربانکت بشه، عابربانک بقیه هم میشه
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    12 5
    در جواب مهرنوش خانم که میگن مهریه حق ماست هم باید بگم مهریه حق نیست بلکه هدیه ای است که مرد به همسرش میده و این هدیه از روی دوست داشتن و علاقه س و این هدیه بدون هیچ منت به زن پرداخت میشه
  • بی نام AE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    18 1
    قاتل قاتله، مجازاتش هم مشخصه، شايد شخصا با اعدام موافق نباشم ولى ديگه آزاد كردن يه قاتل خيلى مسخره است
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    0 0
    فقط خدا میدونه جریان چیه. ولی اگر خواهره با میل خودش اونو راه داده خونه، این قاتل باید اعدام بشه.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    4 0
    کاملا تابلو هست که داستان ساخته خواهره هم ساکت ایستاده بوده تا ایشون بره در انباری اون پسره رو پیدا کنه و حتی اگر ایشون به خانه بر میگشته هم دختره از این حرکت دوستش چیری نمی گفته چون تفصیری نداشته طفلک پسره قربانی اعتماد کردن به دختره شده همیشه هم همینه دخترا سریع خودشون رو کنار میکشن