نمایش۳۲ نقاشی تابلو با موضوع فرهنگ پهلوانی در خانه منوچهری کاشان

به گزارش مهر، رئیس اداره ارشاد کاشان گفت: ۳۲ تابلوی نقاشی رنگ و روغن با موضوع فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ‌ای در خانه منوچهری کاشان به نمایش درآمده است.

مصطفی جوادی مقدم اظهار داشت: در آستانه سالروز درگذشت جهان پهلوان غلام رضا تختی نمایشگاه نقاشی های محمد تقی جلیلی با موضوع فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در خانه منوچهری کاشان افتتاح شد که در این نمایشگاه ۳۲ تابلو با موضوع فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ‌ای در خانه منوچهری کاشان به نمایش درآمده است.

وی افزود: این نمایشگاه آثار نقاشی های رنگ و روغن محمد تقی جلیلی را به نمایش می‌گذارد که وی در زمینه ورزش باستانی فعالیت داشته و در برخی کشورها مانند فرانسه، سوئیس و کشورهای دیگر نمایشگاه نقاشی زورخانه ای برپاکرده است و مجموعه نقاشی عاشورایی وی نیز در سال های قبل به نمایش درآمده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه جوانمردی و خصایص نیکوی اخلاقی پهلوانان قدیم در سازندگان خانه های قدیمی کاشان مانند خانه منوچهری و نمونه های دیگر نیز جاری است و به نوعی این ویژگی‌ها با روحیه هنرمندانه آمیخته است، بیان داشت: فلسفه نامگذاری آیین افتتاح این نمایشگاه به نام «از خانه به زورخانه» بر پایه همین اصل استوار است که جوانمردان و پهلوانان قدیم، منش و رفتار انسانی خود را از خانه‌هایی که در آن روح انسانیت و مهربانی متجلی بود به محیط زورخانه می بردند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از نمایشگاه از خانه به زورخانه تا ۳۰ دیماه برای عموم آزاد است، افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه برنامه ضرب و زنگ مرشد و اجرای حرکات ورزش باستانی جمعی از ورزشکاران باستانی کار کاشانی همراه بود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =