نمایشگاه گروهی تابلو کاشی شکسته آثار دانشجویان گرافیک دانشکده فنی و حرفه ای دختران در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی در حال برگزاریست.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که ۲۷ تابلوی کاشی شکسته از ۲۷ دانشجوی هنرمند رشته گرافیک در معرض عموم قرار گرفته است اولین نمایشگاه در این سبک در استان به شمار می رود.
آثار قرار گرفته در این نمایشگاه در ابعاد ۹۰ در ۶۰ سانتی متر و با استفاده از کاشی استخری توسط دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای دختران خلق شده است.

مهسا مولائی یکی از دانشجویان میزبان این نمایشگاه گفت: موضوع تابلوهای کاشی شکسته در مورد طبیعت، معماری و انتزاعی است و برای خلق یک تابلوی کاشی شکسته معمولا بین یک ماه تا ۴۵ روز زمان لازم است.
وی افزود: تابلوهای کاشی شکسته بعلت ضخامت کم، قابلیت بهتری برای خلق طرح ها و نقوش هنری دارد و دانشجویان دختر میتوانند براحتی آنها را خلق کنند.
مولائی اضافه کرد: این نمایشگاه، اولین تجربه دانشجویان بیشترشان شهرستانی در این زمینه است و اولین بار چنین نمایشگاهی را در استان آذربایجان غربی برگزار کرده اند.

شایان ذکر است نمایشگاه تابلوهای کاشی شکسته که از روز ۲۲ دی‌ماه در نگارخانه حوزه هنری ارومیه آغاز شده است تا ۲ بهمن ادامه دارد و علاقمندان برای بازدید میتوانند صبح ها ساعت ۱۰ الی ۱۳ و یا در ساعات ۱۷ تا ۲۰ عصرها بجز روزهای دوشنبه حضور پیدا کنند.
بدیهی است استقبال از چنین نمایشگاه هایی میتواند در افزایش اعتماد به نفس دانشجویان، معرفی آثار هنری هنرمندان مستعد کشور و ایجاد فرصت های شغلی برای معرفی هنرها باشد.

عکاس: سینا افشاریان

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =