سرنوشت انتقال کارخانه روغن نباتی قو مبهم است/ جنوب تهران اسیر مشکلات مختلف

جنوب تهران، اسیر مشکلاتی است که بوی بد متصاعد از کارخانه روغن نباتی قو و آلودگی‌های محیطی و ترافیک بخشی از این مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه این هفته بررسی مشکلات محلات مختلف تهران توسط کمیته نظارت شورای شهر تهران در محله شهید بخارایی در منطقه 16 واقع در جنوب پایتخت تشکیل شد.
یکی از عمده ترین مشکلات این محله، وجود کارخانجات آلاینده زیادی است به خصوص کارخانه روغن نباتی قو که سالهاست طرح انتقال آن از این محله به خارج از حریم شهر تهران تهیه شده ولی به دلایلی مانند وابستگی زندگی خانواده کارگران، تاکنون این مهم اتفاق نیفتاده و مردم این منطقه همچنان دچار مشکلات ناشی از آلایندگی این واحدهای صنعتی هستند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فعالیت کارخانجات آلاینده واقع در محله شهید بخارایی واقع در منطقه 16، گفت: این مجموعه باید از شهر تهران انتقال پیدا کند.
واقعیت این است که فعالیت صنایع و مشاغل مزاحم در ارتباط با کارخانجات آلاینده واقع در سطح محله نظیر کارخانه روغن نباتی قو مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کرده است که باید ساماندهی شود.
همچنین در این نشست پیگیری های صورت گرفته جهت انتقال و جابه جایی دکل های برق فشار قوی و تیرهای چراغ برق قدیمی فرسوده در محدوده ناحیه 3 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و عنوان شد در این خصوص، نامه نگاری های لازم صورت گرفته است و اقداماتی هم در دست اجرا است.
شهروندان شهید بخارایی واقع در منطقه 16 مشکلات خود در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک را مطرح کردند. در بررسی روشهای رفع این مشکلات، عنوان شد امکان احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله یکی از مواردی است که در دست بررسی قرار گرفته است و در صورت نیاز اجرا خواهد شد.
همچنین احداث پل عابر پیاده مکانیزه در ضلع شمالی خیابان تقوی، تقاطع تقوی- بعثت، به منظور تسهیل رفت و آمد عابرین پیاده در دستور جلسه این نشست بود. در این نشست عنوان شد کارشناسی های لازم در این خصوص صورت گرفته است و در صورتی که شریط فراهم شود این کار انجام خواهد گرفت.
مسایل ترافیکی و کالبدی دیگر مانند تعریض و بازگشایی انتهای خیابان اصلی خزانه در ادامه فلکه چهارم به سمت خیابان شهید بابایی (دخانیات)، علی آباد جنوبی و در ادامه به بزرگراه آزادگان، به منظور ایجاد دسترسی مناسب ساکنان محله از موضوعاتی بود که از سوی شهروندان مطرح شد.
همچنین به تعریض و بازگشایی خیابان شهید پرستویی و تسریع در تعیین تکلیف ملک های واقع در این محدوده مورد استدعای اهالی بود. تعریض و بازگشایی فلکه دوم عباسی به سمت درب متروی خزانه یا تملک حدود 4 پلاک ثبتی در انتهای امیرغربی موضوع بعدی بود که در این نشست از سوی کارشناسان بررسی شد.
موارد دیگری مانند اصلاح هندسی، ساماندهی و روان سازی ترافیک شهری، چهارراه خزانه واقع در تقاطع خیابان خزانه - بعثت در راستای انضباط شهری و سهولت تردد عابران یکی از مواردی بود که به عنوان مشکلات مردم طرح شد و مقرر شد مطالعات لازم برای حل این مشکل انجام گیرد.
همچنین بررسی امکان جابجایی پایانه اتوبوسرانی جنوب و انتقال آن به خارج از محدوده شهری به دلیل آلودگی هوا از جمله اولویت های مدیریت شهری است.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =