جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین؛محمدرضا مروارید در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن اشاره به اثرات منفی پدیده خشکسالی در ابعاد مختلف، اظهار داشت: برای مقابله با این پدیده، باید از روشهای علمی روز و تجربیات کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده کرد.

وی در این زمینه اضافه کرد: باید دلایل وقوع خشکسالی های اخیر به روش علمی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

استاندار ایلام ضمن تشکر از سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان به خاطر برنامه ریزی برای برگزاری همایش استانی مدیریت بحران در اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: در کنار محورهای طرح شده برای همایش، مباحث نظری مدیریت بحران نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت کارگروه های 14 گانه ذیل شورای هماهنگی مدیریت بران استان در برگزاری همایش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: طبق مقررات مدیریت بحران کشور، در زمان وقوع سوانح طبیعی، غیر از خسارات وارده بر منازل مسکونی، دولت به هیچ وجه مجاز به پرداخت خسارات به سایر بخش ها نمی باشد و خسارات وارده بر بخش های مختلف باید از طریق بیمه پرداخت شود. لذا لازم است مردم از ظرفیت بیمه در این زمینه استفاده نمایند.

پولادی همچنین خواستار نظارت بیشتر فرمانداران بر پروژه های عمرانی که اعتبار آنان از محل اعتبارات مدیریت بحران تأمین شده است، شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه، خواستار توجه به موضوع پدافند غیرعامل در همایش استانی مدیریت بحران شد.

وی همچنین ابراز داشت: از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی استان برای پربارتر برگزار کردن همایش مدیریت بحران استفاده گردد.

عسگری همچنین خواستار استفاده از سیاست های تشویقی جهت ترغیب کشاورزان به بیمه مزارع کشاورزی شد.

کرمی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری- نیز در این جلسه از فرمانداران استان و اعضاء استانی و شهرستانی مدیریت بحران به خاطر زحمات صورت گرفته تشکر کرد.

به گزارش خبرآنلاین قبل از شروع جلسه و طی مراسمی با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و فرمانداران استان، 10 موتور برق اضطراری سیار جهت استفاده در مواقع بحران و اضطراری در اختیار شهرستان ها قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =