ایرنا نوشت: گزینه ترامپ برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، تهدید های رئیس جمهوری منتخب مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان را رد و تصریح کرد که چنین رویکردی غیر قانونی و مغایر ارزش های آمریکا است.

نیکی هیلی گزینه دونالد ترامپ برای سمت نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در نشست رای اعتماد سنای آمریکا آشکارا در بسیاری از موارد موضع خود را از دونالد ترامپ رییس جمهور متبوع خود و برخی دیگر از گزینه های دولت وی جدا کرد.
در حالی که رکس تیلرسون گزینه وزارت خارجه ترامپ هفته گذشته در نشست رای اعتماد سنا ازبکار بردن تعبیر 'جنایتکار جنگی' در مورد روسیه و نقش این کشور در سوریه خودداری کرده بود نیکی هیلی در نشست امروز بدون کوچکترین تردید و مکثی درپاسخ به این سوال سناتور منندز که آیا به نظر شما روسیه با کشتار مردم حلب مرتکب جنایت جنگی شده است گفت: بله.

یکی دیگر از مواضعی که هیلی میان خود با رییس جمهور منتخب مرز بندی آشکاری کرد حمایت و احترام به ناتو و نیاز کشورش به چنین اتحادی بود که ترامپ قبل و بعد از پیروزی در انتخابات تهدید به قطع عضویت کشورش از این پیمان کرده بود.
هیلی در جای دیگری از سخنان خود قطعنامه 2234 شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه را نشانه ضعف آمریکا و گواه آشکاری از این که آمریکا به متحدان خود پشت کرده است خواند و گفت که چنین مواضعی در زمان تصدی او تغییر خواهد کرد.

وی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا آنطور که ترامپ گفته سازمان ملل یک نهاد بی خاصیت است، گفت که نظرات او لزوما با ترامپ منطبق نیست و این موضوعی است که در گفتگو با رئیس جمهوری منتخب به او گفته است و ادامه داد که بر خلاف نظر ترامپ، معتقد است آمریکا باید با حضوری مقتدر به همکاری با این نهاد بین المللی ادامه دهد.

وی با بیان این که سازمان ملل در محکوم کردن دولت سوریه و بشار اسد شکست خورده است، تصریح کرد که کشورش در مقام میزبان این نهاد بین المللی باید از موضع قدرتی که دارد برای پیشبرد منافع خود استفاده ببرد.
یکی دیگر از موارد اختلاف نظر صریح هیلی با رییس جمهور خود موضوع تهدید های ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا است،

هیلاری کلینتون چنین رویکردی را به وضوح غیر قانونی و مغایر ارزش های آمریکا خواند.
گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی پست نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل، همچنین در مورد دیگری مواضع اش را ترامپ جدا کرد و گفت که برخلاف پیشنهاد های ترامپ مبنی بر این که آمریکا باید برای به کرسی نشاندن حرف خود کمک های مالی به سازمان ملل را کاهش بدهد، گفت به چنین سیاستی اعتقاد ندارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =