نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان به ویژه آتش نشانان در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران، گفت: وقوع چنین حوادثی زنگ هشداری برای رفع نقایص است.

به گزارش خبر آنلاین ،آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: آتش نشانان و نیروهای امدادی که زحمت می کشند، تا جان انسان ها را نجات دهند، اجر اخروی دارند.
وی ادامه داد: مسئولان و مردم باید از این اتفاقات درس عبرت بگیرند، مسئولان با جدی گرفتن قوانین مربوط به بیمه، بافت فرسوده و استحکام ساختمان ها، مردم نیز با رفع نواقص.
حسینی همدانی گفت: حوادث طبیعی و غیرطبیعی موردی نیست، انتخاب نمی کند بنابراین باید آگاه بود تا غافلگیر نشویم. ساختمان پلاسکو فروریخت و برغم تلاش نیروهای امدادی شاهد هستیم کار به کندی پیش می رود.
وی اضافه کرد: مانورهای بیشتری باید داشت تا آمادگی ها گسترش یابد و توجه به این امر در تمام اماکن و مراکز حتی مساجد ضروری است.
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: مردم نیز اگر توان کمک ندارند نباید مانع از امدادرسانی شوند راه ها برای امدادرسانی باز باشد.

وی درادامه به بحث عدالت اجتماعی و تقویت معنویت به عنوان مسایل مهم در ماندگاری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام برای ماندگاری باید در ترویج معنویت و تقویت مبانی دینی و معرفتی مردم تلاش کند.
وی با اشاره به فرارسیدن بهمن ماه و اشاره به مناسبت های این ماه از جمله هفت بهمن تحصن روحانیون برای مخالفت با طاغوت، اشغال نظامی فرودگاه برای جلوگیری از بازگشت امام (ره) به ایران اسلامی، گفت: این اتفاقات مهم زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
حسینی همدانی اضافه کرد: شهادت سه جوان بحرینی نیز شروع حرکت جدیدی برای سقوط آل سعود است که این امید بخش برای مردم یمن خواهد بود.

به گزارش خبر آنلاین، امام جمعه کرج در ادامه به نشست انجمن دانشجویان اسلامی در اروپا و پیام مقام معظم رهبری دراین زمینه اشاره کرد و ادامه داد: این پیام حامل موضوعات مهمی بود که از جمله آن این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که امروز بیش از خودسازی علمی و اخلاقی با گفتار و عمل می توان تاثیرگذار بود.
وی خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن درصدد تسخیر مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی است و درتمام طبقات خرد و کلان اعم از انتخابات شوراها و مجلس شوراهای اسلامی سرمایه گذاری دارد.
حسینی همدانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات، گفت: امروز آثار تصمیمات انتخاب شوندگان دوره های قبل را می توان درشهر مشاهده کرد و با دقت بیشتری افرادی که مفید به حال جامعه هستند، باید انتخاب کرد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =