مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان وجود اراده جمعی را لازمه رونق صنعت گردشگری در استان دانست و گفت: با تمام توان از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان،رضا علیزاده در كارگروه رفع موانع توليد و تسهيل سرمايه گذاري استان با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری در این استان که مملو از جاذبه های طبیعی و مواهب خدادادی است، اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری در بخش تاسیسات گردشگری از جمله اهدافیست که با جدیت دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند پیچیده و زمان بر اداری تاثیراتی منفی بر انگیزه سرمایه گذاران خواهد داشت، افزود: در دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای مساعدت با سرمایه گذاران وجود دارد.

علیزاده همچنین یادآور شد: بدون وجود اراده جمعی در تمامی سازمان ها و نهادهای مسئول نمی توان از یک نهاد انتظار تحقق بخشیدن به هدفی بزرگ را داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه امروزه اشتغال از بزرگترین معضلات جامعه بویژه در بین نسل جوان محسوب میشود، تصریح کرد: رونق صنعت گردشگری بسیاری از جوانان گیلانی را از کنج خانه ها بیرون آورده و روانه بازار کار می کند.

وی حمایت سیستم بانکی از سرمایه گذار را امری ضروری خواند و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تمام توان از هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می کند.

این مسئول گردشگری را صنعتی بسیار درآمدزا در بسیاری از کشورها معرفی کرد و افزود: منطقه نمونه گردشگری نباید به یک نامگذاری محدود شود بلکه باید توان جذب گردشگر را نیز داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ،مورد توجه قرار گرفتن انواع گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، تاریخی، تجاری، علمی و سلامت را با اهمیت دانست و عنوان کرد: فرهنگ، تمدن و تاریخ گیلان زمین ظرفیتی عظیم و امتیازی بزرگ برای این دیار محسوب می شود که باید به خوبی از آن بهره گرفت.

عليزاده در پایان خاطرنشان کرد:لازم است پروژه هاي گردشگري در بخش تسهيلاتي بنگاه هاي كوچك زودبازده مورد حمايت قرار گيرند، لذا بايد با بازنگري در ضوابط اجرايي، گردشگري در كنار بخش صنعت و كشاورزي امكان ثبت تقاضا در سامانه بهين ياب را داشته و بانكها نسبت به اعطا تسهيلات اقدام نمايند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =