معاون سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صادارت استان در ۹ ماهه سال ۹۵ از رشد ۲۰.۲ درصدی برخوردار بوده که متاثر از افزایش صادرات محصولات مس سونگون است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، غلامعلی راستی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر افزود: با اجرائی شدن برجام و رفع تحریمها در مدت یاد شده شاهد صادرات ۳۷۰ میلیون دلاری محصولات مس سونگون بودیم.
وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی آذربایجان شرقی از کل گمرکات کشور یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار بوده و همچنین وزن کالاهای صادر شده نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات ۷۷۲ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان ادامه داد : این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و ۸۹ کشور مقصد کالاهای صادر شده بوده اند.
وی در خصوص سهم گروه های کالایی از این میزان صارات نیز اظهار داشت: سهم کالاهای صنعتی از کل صادرات استان ۴۰ درصد است به طوری که بررسی ترکیب کالا های صادراتی نشان می دهد کالاهای صنعتی به ارزش ۶۹۳ میلیون دلار و با سهم ۴۰ درصدی، محصولات مس سونگون با ارزش بیش از ۳۱۷ میلیون دلار و سهم ۱۹ درصدی و کالاهای کشاورزی به ارزش ۱۸۶ میلیون دلار با سهم ۱۱ درصدی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
راستی همچنین از رشد چهار درصدی مجموع صادرات کالاهای صنعتی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان رشد نشان از حفظ مزیت های صادراتی کالاهای صنعتی استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =