۰ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
اتوبوسی که از کنار زمین گذشت!

سیارکی به بزرگی یک اتوبوس دقایقی مانده به نیمه شب ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ از میان ماه و زمین عبور کرد، سیارکی که چند روز پیش، یعنی روز ۲۰ ژانویه شناسایی شده‌است.

به گزارش همشهري آنلاين،اين جرم نزديك به زمين جديد 2017 BX نام دارد از فاصله 261 هزار كيلومتري از زمين، يعني دو سوم فاصله زمين تا ماه از كنار سياره عبور كرد.

اولين مركزي كه اين سيارك را شناسايي كرد،‌ رصد‌خانه Slooh بود، مركزي كه رويداد‌هاي فضايي را به صورت زنده پخش مي‌كند. به گفته Slooh و اطلاعات ناسا، اين سيارك مشابه سيارك 2017AG13 است كه روز 9 ژانويه از كنار زمين عبور كرد،‌اما ابعاد آن نسبت به سيارك قبلي كوچكتر است و با سرعتي كمتر از سيارك قبلي، 26700 كيلومتر بر ساعت حركت مي‌كند از اين رو نمي‌تواند براي زمين تهديد به شمار رود.

درصورتي كه مسير اين سيارك زمين را هدف گرفته‌بود، و در صورتي كه از جنس سنگ مي‌بود و نه فلز، تمامي آن در اتمسفر زمين سوخته و نابود مي‌شد.

با اين همه شناسايي اين سيارك در آخرين لحظات مثالي ديگر نسبت به ناآگاهي انسان از ميليون‌ها جرم نزديك به زمين است كه هرلحظه ممكن است حيات بشر را تهديد كنند.

ناسا به تازگي اين فرصت را داشت تا بودجه ساخت تلسكوپي را براي رديابي 90 درصد از اين اجرام را تامين كند،‌اما به دلايلي ناشناخته اين بودجه را به دو ماموريت ديگر تخصيص داد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
    3 0
    سلام ،مانیز باید در کنار کشورهای پیشرو فضایی وارد عرصه شناسایی فضا واجرام کیهانی شویم.وظیفه شناخت فضا وکیهان مسئولیتی اختصاصی نیست که برعهده کشورهای محدودی گذاشته شده باشد بلکه همه کشورها وظیفه دارند که به تعهذات خود در قبال اکتشافات فضایی و شناخت کیهان و ورود انسان به قلمرو کیهانی کمک کنند. ما یا باید خود در این عرصه وارد شویم ویا به کشورهایی که در این عرصه کار وهزینه می کنند کمک کنیم.بودجه سازمان هوا فضای کشور باید بودجه قابل توجهی از بودجه سالانه کشور را به خود اختصاص دهدتا ما هم بتوانیم به جامعه بشری در شناخت فضا وکیهان کمک کنیم وبه وظیفه بین المللی خود عمل نماییم..