هشدار روان‌شناس‌ها درباره بیماری‌های روانی ترامپ/ ترکیب خودشیفتگی، تجاوزگری و سادیسم!

روانشناسان هشدار داده‌اند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، همۀ نشانه‌های کلاسیک بیماری روانی خودشیفتگی را دارد.

به گزارش ايندپيندنت، جان دی. گارتنر،روانشناس باليني اعلام كرده ترامپ «به‌طرز خطرناکی بیماری روانی دارد و از نظر رفتاری نمی‌تواند رئیس‌جمهور باشد.»

وی معتقد است که ترامپ نشانه‌های «خودشیفتگی بدخیم» دارد که بر اساس تعریف ذکرشده در فرهنگ لغت روان‌پزشکی کمپبل، ترکیبی از خودشیفتگی، اختلال شخصیت ضداجتماعی، تجاوزگری و سادیسم است.

دکتر جولی فاترل، روانشناس بالینی هم در گفتگو با نیویورک دیلی‌نیوز گفت خودشیفتگی در حقیقت یکی از معمول‌ترین اختلالات روانی ترامپ است؛ «خودشیفتگی موجب اختلال در دیدن واقعیت خود می‌شود، درنتیجه نمی‌تواند از منطق برای متقاعد کردن شخص استفاده کند.»

او تاكيد دارد: « 3 میلیون نفر تظاهرات کردند؛ وی واکنشی نداشت. مشاوران گفتند که این سیاست جواب نمی‌دهد؛ اما وی اهمیتی نداد.»

در روان‌شناسی خودشیفتگی یا نارسیسیسم بیانگر عشق افراطی به خود و تکیه بر خودانگاشت‌های درونی است. نارسیسیسم افراطی براساس خصیصه‌های روانی و شخصیتی در عشق بیش از اندازه به خود و خودشیفتگی بی حد و حصر شناسایی می‌شود و آن را نوعی اختلال روانی می‌دانند.

هیتلر و استالین نمونه‌هایی از انسان‌های خود شیفته بودند که با همین ویژگی به سوی رهبری جهان پیش می‌رفتند.

چند ماه قبل هم 3 استاد روان‌پزشک سرشناس امریکایی در نامه‌اي به باراک اوباما، دربارۀ ثبات رفتاری ترامپ  ابراز نگرانی كرده بودند.

هیلاری کلینتون، نامزد دمکرات‌ها  هم در جريان مناظره‌هاي انتخاباتي هشدار داده بود که ترامپ «از نظر رفتاری صلاحیت» فرماندهی نیروهای  نظامي امریکا را ندارد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    58 5
    وجود یک خودشیفته دیگر در ایران هم می تواند یک جنگ را به ایران تحمیل کند به از هر زمان دیگری باید مراقب بود و با سیاست رفتار نمود کشور در خطر است مسئولان بیدار شوند
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
      3 1
      یکی شو داشتیم کشور را برد تا پرتگاه
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    9 13
    ترامپ قبل از رياست جمهوري تست صحت سلامت جسمي و رواني قرار گرفته بود و مشكل نداشت فقط جمهوري خواه تي پارتي است
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    8 2
    اگه همه داره ما استقبال میکنیم شاید فرجی بشه و از این وضع در بیاییم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    9 22
    باسلام.بنده به عنوان روان شناس بی سوادهم متوجه این موضوع شده بودم.بدون اینکه بخواهم نوهین کنم آقای احمدی نژادهم نارسیسم تیپیک بودند.ماجرای هاله نو،همه ش ارآقاامام زمان حرف زدن،باهمه دورافتادن نشانه های این اختلال بود.رهبری دربرخوردبااحمدی نژادوترامپ مثل یک روان شنناس عمل کردند..چگونه؟ایشون باتوجه به شناختی که صددرصدمشاوران به ایشون دادندازحضوراحمدی نژاددرانتخابات وتبعات حضورش جلوگیری کرد.دربرخوردباترامپ هم ازاول ایشون سیاستی اتخاذکرده که کوچکترین انتقادی به ترامپ نداشته.مثلاگفتنداین مردازسیستم فاسدآمریکاحرف زده وواقعیت روگفته ووو.وحتی امام جمعه تهران هم که بعضاتندروبوده گفته ترامپ به حرف اطرافیانش گوش نده.چون فهمیدندکوچکترین انتقادتندی به این آدم نارسیست عواقب بدی داره.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
      2 0
      واقعا به نظرت تو خودت فهمیدی چی گفتی ؟ اگه اینا تحلیل گر بودن که وضع کشور ما این نبود
  • حسین A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
    28 5
    والا . این که نیاز به نظر روانشناسی نداره . همینطوری مشخصه که تعادل رفتاری نداره
  • مهرداد A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 1
    بیماری ترامپ موضوعیت ندارد موضوع مهم شناخت بازی قدرت پیش رو و به دام نینداختن کشور درکشمکش قدرت میباشد باتوجه به شواهد اقدام نظامی آمریکا در دوره پیش رو دور ازذهن نمی باشد.تدبیر مسولان را میطلبد که سایه جنگ را از سر کشور بردارن
  • حسین A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    2 0
    در انتخاب این فرد حکمتی نهفته هست
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    1 1
    چقدر بین روسای جمهور همه گیر شده چند سال قبل هم رئیس جمهوری بود که مانند این عوارض البته کمی قویتر رو داشت خدا به مردم آمریکا رحم کنه چی خواهند کشید امیدوارم که رئیس هشت ساله نشه خدا رو شکر که این یکی فعلا ادعای مدیریت جهانی نداره