نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری گفت : مراسم بزرگداشت ۱۹ بهمن به صورت منسجم، باشکوه و استانی برگزار شود تا وقایع آن تبیین شود.

حجت الاسلام نکونام در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم نوزدهم بهمن  افزود  باید درباره وقایعی که در روز۱۹ بهمن۵۷ اتفاق افتاده است به صورت کامل و جامع تحقیق و ثبت در تاریخ شوند و اسامی افراد، اقوام و شهرها نگاشته شود.

وی اظهار کرد: با وجود تعصب های قومی و قبیله ای، مردم استان چهارمحال و بختیاری با انزجار از بختیار در برابر تعصبات خود ایستادگی کردند و این نشان ایمان بالای مردم استان بود.

وی با اشاره به روز ۱۹بهمن ۵۷ و میثاق مردم استان چهارمحال و بختیاری با امام راحل بیان کرد: مردمی که در این روز به حضور امام راحل رفتند از یک انگیزه بصیرتی و شناختی برخوردار بودند و محکم و استوار در این عرصه ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دست های نامهربان و نا اندیش با کارهای مرموز باعث ایجاد اختلاف، شکاف و ضایعاتی خواهند شد.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: باید از تکروی ها پرهیز شود و با وحدت و همدلی مراسمی در روز۱۹ بهمن برگزار شود تا همه نگاه ها را به خود جلب کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ادامه جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و تولد دوباره اسلام است گفت: برنامه های دهه فجر باید باشکوه هرچه بیشتر در استان برگزار شود.

علی گرجی مرغملکی افزود: مراسم استانی گرامیداشت ۱۹ بهمن ساعت ۱۰ صبح در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود که این مراسم باشکوه با حضور مردم اکثر شهرهای استان برگزار می گردد.

وی اهمیت و گرامیداشت روز۱۹ بهمن را در استان چهارمحال و بختیاری ضروری عنوان کرد و افزود: پذیرایی این مراسم به عهده کمیته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری می باشد و هماهنگی های لازم جهت اعزام افراد از شهرستان های سراسر استان شده است.

وی بیان کرد: حدود ۱۸۰دستگاه اتوبوس برای اعزام مردم به مرکز استان از شهرستان های بروجن، فارسان، اردل، بن، سامان، کوهرنگ و کیار به جز شهرستان لردگان در نظرگرفته شده است.

گرجی مرغملکی در خصوص مستندسازی این واقعه مهم استانی افزود: مستند سازی روز ۱۹ بهمن ۵۷ به عهده دبیرخانه شورای فرهنگ و ارشاد استان می باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: ابلاغیه های به شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری برای اینکه برنامه ای تحت عنوان گرامیداشت ۱۹ بهمن در این روز نداشته باشند، ارسال شده است

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =