ایسنا نوشت: وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در سفرش به تل‌آویو به عنوان اولین سفر یک مقام رسمی ترکیه به اراضی اشغالی از سال 2010 با همتای اسرائیلی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رویترز، نبی آوچی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در این دیدار با یاریف لیفن، همتای اسرائیلی خود درباره روابط دو جانبه اسرائیل و ترکیه گفتگو کرد.

این سفر اولین سفر یک مسئول رسمی ترکیه از سال 2010 است. روابط ترکیه با اسرائیل در این سال به دلیل حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به به یک کشتی ترکیه که راهی غزه بود رو به تیرگی رفت.

آوچی در حالی با مسئولان تل‌آویو دیدار کرده که ترکیه جدیدا از تل‌آویو به خاطر قانون جدیدی که مصادره اراضی فلسطینی در کرانه باختری را ممکن می‌کند، انتقاد کرده است.

وزیر گردشگری اسرائیل در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترک خود گفت: به عقیده من روابط ترکیه و اسرائیل عامل اساسی در ثبات منطقه و افزایش رشد اقتصادی است.

آوچی نیز گفت که استقبال از گردشگران اسرائیلی به بهترین شکل ممکن "وظیفه کشورش" است. ترکیه یکی از مراکز گردشگری برای اسرائیلی‌ها است و سالانه ده‌ها هزار اسرائیلی به ترکیه می‌روند.

این سفر همزمان با انتقاد تند ترکیه از اسرائیل به خاطر تصویب قانون مصادره اراضی فلسطینی صورت گرفت. وزارت خارجه ترکیه اخیرا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این قانون آن را به منزله چک سفید امضا برای شهرک‌سازی‌ دانست.
52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =