آیین افتتاح ساختمان کانون بازنشستگان فرهنگی شهرستان بابل همزمان با ایام الله دهه فجر و باحضور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، نماینده مردم بابل در مجلس اسلامی ، فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش، رییس شورای اسلامی و بازنشستگان فرهنگی این شهرستان در کانون بازنشستگان فرهنگی بابل برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از بابل- مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک ایام خجسته فجر در جمع بازنشستگان فرهنگی شهرستان بابل گفت: بازنشستگان فرهنگی کلید های جامعه و رهبران معلمان امروز هستند.

قاسمی اظهار کرد: آنچه که معلمان امروز در جامعه ایفای نقش میکنند حاصل دسترنج عزیزان بازنشسته فرهنگی است پس باید در نظر داشت نقش بازنشستگان فرهنگی در برابر معلمان چندین برابر است و علاوه بر اینکه صاحب نقش مهمی در سیستم تعلیم و تربیت هستند نقشی نیز در تعالی جامعه در مسیر رشد و بالندگی دارند.
وی بازنشسته فرهنگی را چراغی از انسانیت ، اخلاق ، معرفت و الگویی از تربیت خواند و گفت: اگر به کانون و محفل های آنها توجه بیشتری کنیم نقش آفرینی آنها در جامعه بیشتر از پیش خواهد شد و تاثیری مثبتی در فرهنگ عموم جامعه خواهد داشت.

مدیر آموزش پرورش شهرستان باب نیز در این مراسم تاکید کرد: مسولین استانی و شهرستانی باید زمینه را برای آرامش روحی و روانی جامعه شریف پیشکسوتان و بالاخص بازنسشتگان فرهنگی فراهم سازند.
همت احمدی ادامه داد : نباید از کوچکترین روزنه برای پوشش دادن به آسایش این عزیزان گذشت چرا که بازنشستگان فرهنگی مدبران حال جامعه هسستند که با راهنمایی و تجربه آنها، جامعه در مسیر پیشرفت و ترقی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه بازنشستگان فرهنگی چراغ راه آینده هستند و آنچه را که ما در آینده می بینیم در جبین زیبای بازنشستگان است،گفت: برای دیدن سعادت و پی بردن به دانایی باید اقتدا کرد به این عزیزان که میراث این جامعه اند.

مدیر آموزش و پرورش بابل در پایان سخنان خود عنوان کرد: تجربه و دانش و مهارت و پختگی سرمایه هایست که در اعماق وجود بازنشستگان است لذا منابع هدایت گری برای توسعه این دیار به شمار می آیند.
همچنین در ادامه این مراسم حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز خانه منزلت در بابل افتتاح گردید گفت: این مکان خانه تجربه،فکر و اندیشه خواهد بود که در شان این سروران بنا شده است.
نیاز آذری : خوشبختانه در زمان رسیدگی به برنامه ششم توسعه رویکرد خوبی به جامعه فرهنگی کشور به ویژه آموزش و پرورش حاصل همه بازنشستگان کشور شده است و امید است به اینکه دولت محترم بتواند در بودجه سالانه خود نیازمندی های تمام بازنشستگان که سرمایه جامعه اند را برطرف نماید.
وی با پیشنهاد اینکه چه خوب است در کانون میزی را تحت عنوان میز تجربه قرار دهیم که این عزیزان با تجارب بسیار خود نقاط ضعف جامعه را در آن منعکس کنند تا به همه مسئولین گوشزد تا این نقاط ضعف از سد راه مردم شهر برداشته شود.
در پایان رییس کانون بازنشستگان فرهنگی بابل با طرح پیشنهاد به مدیرکل آموزش پرورش استان در راستای احداث خانه معلم که مورد استقبال وی قرار گرفت،این مراسم را به پایان رسید

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =