بارش برف که از دوشنبه در استان آذربایجان غربی آغاز شده هم اکنون نیز ادامه دارد و طبق اعلام سازمان هواشناسی پنج شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بارش برف که از روز دوشنبه آغاز شده و هم اکنون در همه شهرهای استان ادامه دارد باعث مسدود شدن راه های ارتباطی ۳۱۶ روستا شده است.

تلاش ۸۶۰۰ راهدار برای بازگشایی راه ها
معاون راهداری حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در این مورد گفت: بر اثر بارش برف راه ارتباطی ۱۷۰ روستای ارومیه، ۳۰ روستای چالدارن، ۱۰۰ روستای پیرانشهر، یک روستای در نقده، ۲۲ روستای شاهین دژ، ۳ روستای چایپاره، پنج روستا در خوی و ۳۰ روستای سلماس مسدودشده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۶۰۰ راهدار در قالب ۶۷ اکیپ و با استفاده از ۴۰۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین برای بازگشایی این راه‌ها در تلاش هستند ادامه داد: بارش برف در این شهرستان‌ها از دو روز گذشته شروع شده است و راهداران تلاش می‌کنند تا بر اساس اولویت و در اسرع وقت راه‌های روستایی ارومیه و پیرانشهر را بازگشایی کنند.

ادامه بارش تا پایان هفته
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی در مورد ادامه بارش ها گفت: تا پایان هفته سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی فعال بوده و هوایی مه‌آلود برای استان پیش‌بینی می‌شود.
صابری با تاکید بر اینکه چهارشنبه نیز هوای استان آذربایجان غربی ابری، مه آلود و همراه با بارش برف پیش بینی می‌شودافزود: از روز پنج شنبه دمای هوای استان کاهش یافته و به منفی ۱۰ درجه می‌رسد و بارندگی نیز تا ساعتی از روز ادامه دارد.

تعطیلی ها
ادامه بارش ها سبب تعطیلی مدارس طی ۲ روز در ارومیه، سردشت، خوی، چالدران، چایپاره، سیلوانا و ... شده است و امروز چهارشنبه هم با ادامه بارش برف دانشگاه ها نیز کلاس های خود را از ظهر تعطیل کردند.

۴۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =