«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: طبق آمار موجود 10 هزار دانش آموز شیرازی فرزند طلاق هستند.

معصومه دستغيب در دومين دوره «طرح ملي تابآوري اجتماعي زنان» افزود: اين آمار، نگران كننده است و با ارايه راهكارهاي پيشگيرانه بايد به فكر كنترل وضعيت موجود بود.

وي يادآور شد: با برنامهريزيهاي مطلوب در زمينه ارايه خدمات مشاوره تخصصي مساله افزايش بچه هاي طلاق قابل كنترل است.

دستغيب در ادامه گفت: با وجود اينكه بسياري از زنان تحصيلكرده هستند و شرايط براي ورود آنها به عرصههاي اجتماعي فراهم شده هنوز ساختارهاي اداري و اجتماعي ما ظرفيت پذيرش آنها را ندارد به طوري كه تعداد بسياري از زناني كه داراي شايستگي علمي و تخصصي هستند و مي توانند وارد عرصههاي تصميم گيري و مديريتي شوند اما فرصت براي حضور آنها در اين عرصه فراهم نشده است.

وي ادامه داد: با وجود توانمندي هاي بالاي زنان كشور و استان فضاي فرهنگي جامعه براي بهره مندي از اين تواناييها به اندازه كافي نبوده و اين شرايط مشوق بانوان براي حضور در جامعه نيست به همين دليل دچار سردرگمي ميشوند و بايد در اين خصوص فعاليت هاي بيشتري انجام گيرد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس يادآور شد: موضوع مشاوره بسيار جدي است و خدماتي كه مشاورين ميتوانند به خانواده ها ارايه بدهند قابل تأمل و بررسي است. در همين خصوص در طرح تابآوري تا کنون 300 نفر آموزشهاي مربوطه را دريافت كرده‌اند.

دستغيب گفت: در اين طرح آشنايي با مولفه تابآوري اجتماعي زنان مدنظر است تا ببينيم كه چگونه ميتوانيم همكاريهاي آنها را افزايش دهيم البته انتظار ما اين است كه در يك برنامه بلندمدت با همكاري نظام مشاوره فارس به منظور توانمندسازي و افزايش اطلاعات علمي مشاورين گام برداريم و دعوت از مشاورين تمامي ارگان ها در برنامه است.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري فارس ادامه داد: بهره مندي از مشاورين در عرصههاي تصميم گيري اهميت دارد و مسايل بايد ريشه اي و با كمك آنها حل شود.

دستغيب با بيان اين كه در حال حاضر كمترين كلينيكهاي درماني مخصوص حفظ بهداشت رواني است گفت: بخش هاي بيمارستاني ويژه بيماران رواني اندك است و پافشاري هاي مشاورين بايد اين وضع را تغيير دهد و ما نيز پيگير هستيم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =