«خبرجنوب» نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از برگزاری یازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در سوم تا پنجم اسفند ماه خبر داد.

علی همتی، گفت:250 دانشجو، دانش آموز، داور و استاد سراسر کشور در المپیاد فرش دستباف شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: فرش دستباف در چهار رشته رنگرزی، طراحی، بافت، مرمت در مراکز علمی و آموزشی شامل دانشگاههای دولتی و آزاد، علمی کاربردی و آموزش و پرورش فعالیت دارند و در سراسر کشور دانشجویان و دانش آموزان زیادی در حال تحصیل در این رشته ها می باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: به منظور ترویج فرهنگ تولید فرش دستباف و نیز با هدف ارتقای مبانی علمی و نظری هنر- صنعت فرش دستباف و ایجاد انگیزه و نشاط بین دانشجویان این رشته مرکز ملی فرش ایران هر سال در یکی از استانهای کشور اقدام به برگزاری المپیاد فرش دستباف شد.
همتی اضافه کرد: در این المپیاد سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طبق آئین نامه ای که توسط مرکز ملی فرش تنظیم میگردد اقدام به اطلاع رسانی به دانشگاهها و آموزش و پرورش استانها میشود و در هر استان دانشجویان و دانش آموزان مشخص و در دوره های آموزشی و تقویتی شرکت و طی آزمونهای استانی بهترین و برترین استعدادها شناخته و به مرکز ملی معرفی میگردند.
وی اظهارداشت: امسال نیز این سری اقدامات فوقالذکر انجام شده و یا در حال انجام است و با پیشنهاد سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس و تائید و پذیرش مرکز ملی یازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور مسابقات علمی و عملی در شهر شیراز و در مجموعه آموزشی و پژوهشی جهاد کشاورزی (مجموعه بعثت) سوم تا پنجم اسفند انجام می گردد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد ابتدا در یک مسابقه علمی و کتبی کلی شرکت و سپس در گرایشهای مختلف رنگرزی، طراحی، بافت و مرمت در سالنهایی که از قبل تمهید و آماده سازی شده است شرکت و مهارت و دانش خود را در این زمینهها به نمایش و رقابت میگذارند.
همتی اضافه کرد: با حضور اساتید برجسته ای که از سراسر کشور شرکت دارند و داوران خبره، میزان مهارتها و دانش شرکت کنندگان قضاوت میشود و در نهایت نفرات برتر مشخص و طی مراسم اختتامیه در محل هتل پارس شیراز در روز پنجشنبه پنجم اسفند از ساعت 9 الی 12 با حضور مسئولین استان از آنها تقدیر و تشکر به عمل می آید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =