۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

ایسنا نوشت:رئیس‌جمهوری ونزوئلا در واکنش به درخواست ترامپ برای آزادی رهبر اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین، ضمن تاکید بر آنکه مشکلی با رهبر جدید آمریکا ندارد، گفت هرگونه اقدام خصمانه را با قاطعیت پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا چهارشنبه با همسر لئوپولدو لوپز، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در کاخ سفید دیدار کرد. در این نشست مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت فلوریدا نیز حضور داشت.

لوپز سال گذشته به اتهام تحریک اعتراضات ضد دولتی ونزوئلا در سال 2014 به حدودا 14 سال حبس محکوم شد و اکنون در حال گذراندن مدت محکومیتش است. ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: ونزوئلا باید فورا لئوپولدو لوپز را که یک زندان سیاسی است،‌ از زندان آزاد کند.

در واکنش به این اظهارات، نیکولاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت نمی‌خواهد با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا رویارویی داشته باشد. او در یک سخنرانی گفت: نمی‌خواهم با دولت ترامپ مشکلی داشته باشم. ما خواستار روابطی بر پایه احترام با دولت جدید واشنگتن هستیم.

مادورو در عین حال گفت: اگر آمریکا بخواهد علیه ما دست به اقدامی بزند ما دست روی دست نخواهیم گذاشت و ونزوئلا با قاطعیت پاسخ خواهد داد. کسی که درِ خانه ما را بزند، با پاسخی متناسب مواجه خواهد شد.

او درباره تهدیدات خود توضیحات بیشتری نداد اما گفت که هیچ مشکلی با دونالد ترامپ ندارد. مادورو همچنین امپریالیسم را خطری برای کشورش خواند که احتمالا اشاره او به تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلاست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =