عبدالکریم حسین زاده*

طرح تامين امنيت مجالس رسمي طرحي است كه به امضا نمايندگان اصولگرا و اصلاح طلب رسيده است و طرحي جناحي و سياسي نيست. اگر سابقه برهم زدن سخنراني ها را بررسی شود مي بينيم از اينگونه رفتارها در سخنراني هاي در چندسال اخير بسيار انجام شده است كه هزينه هاي زيادي را نيز براي كشور داشته اند.

همان روزي كه نسبت به آقاي هاشمي ،آقاي سیدحسن خميني و آقاي لاريجاني در حرم حضرت معصومه بي حرمتي شد، همان روزهاي كه تريبون هاي بسياري از نمايندگان مجلس در شهرهاي مختلف قطع شد بايد فكري به حال برهم زنندگان اين مجالس مي شد.
در قانون اساسي ما، يكي از رئوس اساسي حفاظت و حراست از آزادي بيان است اما ابزار ما براي حفاظت و حراست از آزادي بيان چيست؟

اين طرح ربطي به هيچ نگاه سياسي ندارد چه اصولگرا چه اصلاح طلب، چه وزير دولت چه نماينده ملت و چه دانشجو و چه استاد دانشگاه وقتي مجوز رسمي براي سخنراني دريافت مي كنند قاعدتا بايد حفاظت و نگهداري از جو حاكم بر آن مجالس نيز صورت گيرد .

اين حق طبيعي ملت است كه ابزار لازم براي حفاظت از قانون اساسي را داشته باشند و اين طرح مي تواند گامي در اين مسير باشد و ربطي هم به هيچ جرياني ندارد. ما نياز به يك قانون دائمي و ماندگار براي تمامي سالهاي آينده در اين زمينه داريم و اين طرح در راستاي حفاظت از قانون اساسي،اجرايي كردن بخش هايی از قانون در اين زمينه و حفاظت از آزادي بيان در جامعه مطرح شده است .

سرمايه هاي اجتماعي بايد براي كشور حفظ شوند، ريس مجلس يا نماينده مجلس  يا استاد دانشگاه سرمايه اجتماعي اين ملت هستند و بايد حرمت و شآن آنها حفظ شود. نمي شود كه سخنراني آنها از طرف عده اي بهم بخورد اما كسي هم حاضر به برخورد با اين افراد نشود. اين تخريب ها در هر دوره اي اثرات منفي بر فضاي سياسي كشور دارد و هيچ عقل و منطقي نيز اينگونه رفتارها را تاييد نمي كند.

*نایب رییس فراکسیون امید مجلس دهم

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =