برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب و انرژی برای معلمان کردستان

در راستای عملیاتی نمودن سند همکاری فرابخشی محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی، نخستین کارگاه آموزشی مصرف بهینه ویژه معلمان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در راستای عملیاتی کردن سند همکاری فرابخشی در حوزه آموزش محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، کارگاه آموزشی با مدیریت اداره کل محیط زیست استان کردستان و همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای، توزیع برق و آبفا و آبفار برگزار شد.

این کارگاه آموزشی برای30 نفر از معلمان آموزش و پرورش و در راستای بهینه مصرف کردن منابع آب و انرژی برگزار شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان طی سخنانی در این کارگاه بر اهمیت فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن منابع آبی با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی و کاهش منابع آبی اشاره کرد.

یوسف جعفری گفت: شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این راستا آماده حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزش برای دانش آموزان است.

وی همچنین بر لزوم احساس مسئولیت تک تک آحاد جامعه بویژه روشنفکران و فرهیختگان در قبال آگاهی بخشـی و فرهنگ سازی در خصـوص مصرف بهینه منابـع آب و انرژی تاکیـد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه، به برنامه‌های این شرکت در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات مشارکت با صداوسیمای استان در جهت تولید برنامه و سریال با موضوع مصرف بهینه منابع آب در بخش‌های شرب و کشاورزی، بازدید اقشار مختلف مردم بخصوص دانش آموزان و اصحاب رسانه و مطبوعات از سدها و منابع آبی، تهیه گزارش و اخبار مرتبط با موضوع، انعقاد تفاهم نامه با جهاددانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگ سازی مصرف بهنیه و برگزاری گردهمایی‌ها و همایش‌هایی در این خصوص در سراسر استان است.

در ادامه اسماعیل غلامی، مدیر طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب شرکت نیز در این کارگاه، گزارشی در خصوص آشنایی با این طرح، لزوم اجرای آن و همچنین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای کردستان در قالب این طرح ارائه کرد.

سند همکاری‌های فرابخشی و بین بخشی در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس در سال جاری با امضای وزرای نیرو و آموزش و پرورش و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در راستای بندهای 12 و 14 ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست کشور از طرف مقام معظم رهبری و با اهداف گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش زیست محیطی در مدارس و دستیابی به توسعه پایدار و مدیریت مصرف آب و انرژی تنظیم و ابلاغ شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =