الیور استون: انتقاد از ترامپ و جمهوری‌خواهان مد شده است

مراسم جوایز انجمن نویسندگان آمریکا همانند دیگر مراسم سینمایی چند وقت اخیر محلی برای اظهارنظرهای سیاسی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان جوایز انجمن نویسندگان آمریکا یکشنبه اول اسفند در مراسمی که طبق روال چند وقت گذشته رنگ‌وبوی سیاسی داشت، معرفی شدند.

در این مراسم جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای نوشتن فیلمنامه «مهتاب»‌ به بری جنکینز اهدا شد و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی برای نوشتن فیلمنامه «ورود» به اریک هایسرر رسید. هایسرر فیلمنامه «ورود» را با اقتباس از کتاب «داستان زندگی تو» اثر تد چیانگ نوشته است.

یکی از حاضران در مراسم جوایز انجمن نویسندگان آمریکا الیور استون بود. او برای یک عمر دستاورد هنری در سینما جایزه لورآل انجمن نویسندگان را از آن خود کرد. استون هنگام دریافت جایزه برخلاف دیگران نوک پیکان انتقادش را به سوی هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه گرفت.

او در این باره گفت: «شما حق دارید که از جامعه و دولت خود انتقاد کنید. قرار نیست که در این ظرف بگنجید. اکنون مد شده است که همه از جمهوری‌خواهان و ترامپ انتقاد می‌کنند و از انتقاد به اوباما و کلینتون اجتناب می‌کنند. اما به یاد داشته باشید، در ۱۳ جنگی که در طول سه دهه گذشته با صرف ۱۴ تریلیون دلار راه انداخته‌ایم و بر اثر آن صدها هزار تن را از میان برداشته‌ایم، تنها یک نفر رهبری کشور را برعهده نداشته است، بلکه یک سیستم؛ هم دموکرات و هم جمهوری‌خواه، مسئولیت داشته‌اند.»

استون در ادامه با جنگ‌های و آشفتگی‌هایی که آمریکا در جهان ایجاد کرده است، گفت: «ما با حمله نظامی،‌ تغییر حکومت، ایجاد آشفتگی‌های اقتصادی و جنگ‌های نیابتی در بیش از ۱۰۰ کشور مداخله کرده‌ایم. جنگ نیابتی هم نوعی جنگ است. این سیستمی است که جهان را به سمت نابودی همه ما می‌برد.»

کارگردان «اسنودن» با تکیه بر تجربیات خود پیشنهاد کرد: «من بیشتر عمرم را به نبرد با این افراد گذرانده‌ام. کسانی که تمام عمر برای جنگ تمرین کرده‌اند. این بازی خسته‌کننده‌ای است و در بیشتر مواقع بازنده‌اید. اما با تمام انتقادها و توهین‌هایی که می‌شنوی، مهم است که به یاد داشته باشید، اگر به آنچه می‌گویید باور و توان پایداری بر آن را دارید، می‌توانید تغییر ایجاد کنید.»

منبع:‌ ورایتی / ۱۹ فوریه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =