ویژه‌برنامه‌های هفته قرآنی بوشهر برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هفته قرآنی بوشهر از ۱۱ الی ۱۶ اسفند ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا عالی‌پور اظهار داشت: جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی در هفته قرآنی منجر به بسیج شدن هنرمندان استان بوشهر به خلق آثار قرآنی شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های مختلفی در این راستا برنامه‌ریزی شده است، افزود: از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌های هنرهای تجسمی، فیلم کوتاه، فیلم نامه، هنر های نمایشی، صنایع دستی، بخش کودک و نوجوان، تلاوت و حفظ قرآن، تواشیح، آواها و نغمه‌های آیینی، شعر، داستان، مشاعره، مقالات و پایان‌نامه‌ها اشاره کرد که از سه ماه پیش فراخوان این جشنواره‌ها داده شده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه ارسال آثار برای این جشنواره‌ها تا ۲۵ بهمن‌ماه بوده است، بیان کرد: اکنون داوری‌های این جشنواره‌ها انجام و آثار برگزیده مشخص شده است.

عالی پور بیان کرد: افتتاح برنامه‌های قرآنی ۱۱ اسفند ماه همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین اختتامیه در ۱۶ اسفند و همزمان با روز قرآنی بوشهر خواهد بود که تجلیل از آثار برگزیده را نیز خواهیم داشت.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری یادواره شهدای قرآنی، محافل قرآن با حضور قاریان بین‌المللی اشاره کرد.

وی به نام‌گذاری یکی از بوستان‌های شهر بوشهر به نام بوستان قرآن اشاره کرد و گفت: این بوستان روبرو دفتر نمایندگی ولی فقیه قرار داد و از این پس همه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی مختلف در آن بوستان برگزار خواهد شد.

عالی‌پور همچنین از نام‌گذاری چندین مکان با نام قرآن خبر داد و گفت: در مناطقی که مزین به نام قرآن می‌شود نمادهای قرآنی نصب خواهد شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =