در سالهای اخیر از هر پنج ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود

طبق گفته معاون دادگستری استان اردبیل در سال 88 از هر 15 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد در حالی که در سال 94 و 95 از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق کشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازاردبیل؛معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه هر سال میزان طلاق در استان افزایش می‌یابد و اغلب ازدواج‌هایی که آشنایی زوجین در فضای مجازی و خیابان شکل گرفته است منجر به طلاق می‌شود.

یوسف خدادادی طلاق، خشونت، حاشیه‌نشینی و اعتیاد را از جمله آسیب‌های اجتماعی مهم در استان عنوان کرد و گفت: در سال 88 از هر 15 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد در حالی که در سال 94 و 95 از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق کشیده می‌شود که این آمار یک بحران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: نیاز است خانواده‌ها با آگاهی و آموزش‌های لازم به فرزندان خود آنها را ازدواجی آگاهانه و منطقی کمک کنند و اگر ازدواج سطحی و یا از روی احساسات زودگذر باشد و روش‌های متعارف دینی و عرفی رعایت نشود به احتمال زیاد زوجین زندگی پایداری نخواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: در زمینه طلاق و عوامل آن در استان تحقیقات و پژوهش‌های زیادی توسط کارشناسان دادگستری انجام شده است که عدم شناخت کافی زوجین از همدیگر، ضعف مهارت‌های ارتباطی و رفتاری، دخالت اطرافیان در مسائل زوجین، اعتیاد و چشم و همچشمی از عوامل مهم طلاق در استان اردبیل است.

خدادادی گفت: فضای مجازی و گیرنده‌های ماهواره‌ها باعث سرد شدن فضای خانواده می‌شود و ما شاهد هستیم در پرونده دادگستری زوجین اظهار می‌کنند بعد از ورود ماهواره نوع رفتار و پوشش طرف مقابل تغییر کرده است و همین امر زمینه‌ساز اختلاف و طلاق می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =