۱۷ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲
شیر خانگی صاحبش را خورد/ عکس

بی بی سی خبر داد:در جمهوری چک یک مرد ۳۳ ساله به وسیله شیری که در خانه نگه‌داری می‌کرد، خورده شد.

مایکل راسیک یک شیر نر ۹ ساله و یک شیر ماده یک ساله داشت که بوسیله شیر نر خورده شد.

مسئولان شهری بارها درباره خطرات نگهداری از این دو شیر به این مرد هشدار داده بودند.پدر این مرد جسد او را در قفس شیر پیدا کردند. او به ماموران گفته در قفس از داخل به روی او بسته شده بود.

این دو حیوان که در دو محوطه جداگانه نگه‌داری می‌شدند، با گلوله پلیس از پای درآمدند.

سخنگوی پلیس روز سه‌شنبه (پنجم مارس) به رسانه‌های محلی گفت از پای درآوردن شیرها برای دسترسی به جسد مایکل "کاملا ضروری" بود.

مایکل راسیک، ۳۳ ساله، شیر نر را سال ۲۰۱۶ خریده بود و شیر ماده یک ساله را هم همین سال گذشته به حیاط پشت خانه‌شان آورده بود.

او پیش‌تر با مقام‌های محلی بر سر احداث محل نگه‌داری از شیرها در محوطه خانه خود اختلاف داشت و یک بار هم به علت جفت‌گیری غیرقانونی این دو شیر جریمه شده بود اما پرونده قضایی او با دولت محلی در چند ماه گذشته معطل مانده بود چرا که مایکل دیگر به هیچ مامور دولتی اجازه ورود به خانه‌اش را نمی‌داد.

همزمان نبود مرکز نگه‌داری جایگزین از این دو شیر و یافت نشدن هیچ مدرکی دال بر بدرفتاری با شیرها باعث شده بود که مقام‌های محلی نتوانند مجوز انتقال اجباری این دو شیر از خانه مایکل را دریافت کنند.

مایکل راسیک سال گذشته هم به صدر اخبار رسانه‌های جهان راه یافته بود؛ هنگامی که یک دوچرخه سوار با شیر ماده او تصادف کرد. این سانحه هنگامی روی داد که مایکل این شیر ماده را که در آن زمان یک توله بود با قلاده برای پیاده‌روی به خیابان برده بود.

در جریان آن سانحه که با مداخله پلیس همراه شد ماجرا در حد یک تصادف رانندگی خاتمه یافت.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    36 3
    قابل توجه اونهایی که حیوانات وحشی و خطرناک رو با انواع توجیهات در خانه نگهداری می کنن و جون خودشون و دیگران رو به خطر می اندازن. متوجه نیستن که این حیوانات براساس غریزه و طبیعتشون عمل می کنن. حتی اگر سالها هم به ظاهر اهلی شده باشن. ولی فقط یک لحظه برگشت به غریزه کافیه تا جانی رو بگیرن یا بشدت آسیب بزنن. این البته اولین مورد نیست و بارها همان کسانی که این حیوانات رو نگه میدارن یا مرتبا نزدیکشون میشن و با اونها بازی می کنن طعمه اونها شدن.
  • محمد US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    27 8
    تو رو خدا بنویسید خونه ی این بنده خدا چقد بوده که تو حیاطش شیر نگه می داشته . من موندم این بنده خدا شغلش چی بوده که می تونسته اونقد گوشت بخره که شیکم این شیرارو سیر کنه . با این قیمت گوشت کیلو 100 هزار تومن . شیر روزی چند کیلو گوشت میخوره ؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    19 13
    کاش یه قانونی هم تو ایران بود گاهی میبینی یه نوجوان که کل وزنش 50کیلو نیست یه سگ با خودش راه میبره که اگه خدای نکرده خوی حیوانی حیوان بیدار بشه چجوری میخواد کنترلش کنه .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    42 0
    جفت گیری غیر قانونی شیرها؟!!!! هنوز محرم نبودن احتمالا!!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      27 0
      يكي را صادر ميكرديد خطبه عقد اين زبون بسته ها بخوانند
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      2 0
      مهريه بالا بود به توافق نرسيدند
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
      3 0
      یکی به من توضیح بده جفت گیری غیر قانونی ینی چی شاید به خاطر تفاوت سنیشون
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    37 1
    احتمالا به خاطر گرانی گوشت و عدم تخصیص ارز 4200 تومنی، شیرها مجبور شده اند صاحبشون را بخورند. ما اندازه این شیرها جربزه نداریم اعتراض کنیم.
  • مریم IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    1 1
    خب احمق بوده دیگه،ذات حیوانات رو که نمیشه تغییر داد.