استاندار زنجان: امروز دغدغه تامین هزینه های درمان در خانواده‌های ایرانی برطرف شده است

استاندار زنجان با توجه به اینکه پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران مشکلات و نگرانی های جدی درخصوص تامین هزینه های درمانی داشته اند، افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح در دولت یازدهم بسیاری از مشکلات بیماران با مراکز درمانی که اغلب ناشی از تعرفه های بالای حوزه درمان و وجود قوانین و مقررات حاکم بر سیستم درمانی کشور بود، برطرف شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در دیدار مدیرکل و اعضای شورای اداره کل بیمه سلامت استان، در زمینه رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه بهداشت و درمان نیز خاطرنشان کرد: قطعا با نوع نگاه و رویکرد حاکمیت و دولت به موضوع تحول نظام سلامت در کشور و تاکید بر گسترش پوشش بیمه ای مردم، نباید نگرانی جدی در خصوص تامین هزینه های درمانی بیماران وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران ارزان ترین خدمات درمانی را در جهان ارائه می کند، خاطرنشان کرد: با این ظرفیت، اجرای طرح "توریسم سلامت" در کشور توسعه خواهد یافت.

استاندار زنجان اجرای طرح تحول سلامت را از توفیقات ارزشمند دولت تدبیر و امید عنوان کرد و با اشاره به ایجاد تعهدات مالی بسیار زیاد برای دولت پس از اجرای این طرح گفت: همه این سختی ها در راستای ایجاد آسایش و راحتی برای نیازمندان و مردم قابل تحمل خواهد بود.

درویش امیری با اشاره به اینکه دولت های قبل، همگی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور تلاش کردند اما موفقیتی به دست نیاوردند اضافه کرد: دولت یازدهم با اعتقاد و باور به حل مشکل بیماران، این طرح را آغاز کرد و در همین چارچوب امکانات بسیار خوبی به ویژه در استان زنجان ایجاد شده که ناشی از ظرفیت بالای دانشگاه علوم پزشکی و نگاه مثبت وزیر به مجموعه مدیریتی استان بوده است.

مقام عالی اجرایی استان راه اندازی اورژانس هوایی در استان زنجان را یکی از نمونه های توجه وزارت بهداشت و درمان به استان زنجان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن برخی از مناطق استان، بویژه در فصول سرد سال، راه اندازی اورژانس هوایی و تامین هلی کوپتر در این استان ضروری بود که با پیشنهاد مستقیم مدیریت عالی استان به وزیر در مدت زمان کوتاهی تایید و به بهره برداری رسید.

مدیر ارشد استان یادآرور شد: در همین راستا امکانات بسیار مناسبی برای اجرای طرح تحول سلامت و تسهیل درخدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان به استان زنجان اختصاص یافته است و بیشتر مراکز درمانی بهسازی و نوسازی شده اند.

وی با اشاره به انتصاب خانم دکتر ابراهیم‌خانی در مدیریت بیمه سلامت استان، بر لزوم همکاری همه جانبه با مدیریت جدید در راستای دستیابی به اهداف سازمانی تاکید کرد و افزود: انتخاب یکی از بانوان مورد تائید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در سمت مدیریت بیمه سلامت استان فرصت بسیار ارزشمندی جهت اثبات توانمندی بانوان در سطح مدیریت دستگاه های اجرایی به شمار می رود و هر میزان این صلابت بیشتر باشد، بانوان در سیستم اداری جایگاه مستحکم‌تری به دست خواهند آورد.

در این دیدار همچنین مدیرکل بیمه سلامت استان گزارشی از عملکرد اداره کل بیمه سلامت در زنجان ارائه نمود و با اشاره به افزایش میزان بیمه شدگان و جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان گفت: در حال حاضر 624 هزار و 404 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند که از این میزان 117 هزار و 300 نفر پس از آغاز طرح تحول سلامت در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفته اند.

ابراهیم خانی افزود: 697 نفر بیمار خاص در صندوق های پنج گانه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، ام اس و پیوند کلیه از مزایای بیمه سلامت استفاده می کنند .

وی جمعیت بیمه شده در صندوق روستایی را نیز 412 هزار و 349 نفر عنوان کرد و با اشاره به آمار مقایسه ای مراکز و امکانات موجود قبل و بعد از آغاز طرح تحول سلامت گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت با رشد 176 درصدی در بخش هزینه های درمانی مواجه بودیم و در بخش پوشش بیمه ای رشدی معادل 700 درصدی را تنها در بیمه سلامت همگانی داشته ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =