مهر نوشت: استاندار آذربایجان غربی گفت: تعدادی از پروژه های تاثیرگذار استان در سال ۹۶ اجرایی می شود.

قربانعلی سعادت عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اجرایی شدن برخی از پروژه های تاثیرگذار استان در سال آتی افزود: با تلاش ها و پیگیری های انجام گرفته، طرح احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه، راه مربوط به محور خوی- قطور- رازی و همچنین راه نقده- پیرانشهر- تمرچین برای سال ۹۶ مصوب و هر سه با منابع اعتباری قابل توجه در لایحه بودجه ۹۶ گنجانده شد.

وی افزود: تامین اعتبار طرح احداث و تکمیل بیمارستان آیت الله خویی نیز در لایحه بودجه گنجانده شد و برای پروژه راه آهن مراغه- ارومیه نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شد که با توجه به این موضوع، راه آهن ارومیه در اردیبهشت ۹۶ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سعادت اضافه کرد: مطالعه و اجرای طرح قطار سریع السیر ارومیه- تبریز نیز با رایزنی ها و تلاش های صورت گرفته در پیوست لایحه بودجه سال ۹۶ گنجانده شد و کارهای مقدماتی طرح در سال آتی شروع خواهد شد.

وی اختصاص یک ردیف ویژه اعتباری برای استان را از دیگر اقدامات ارزشمند در جهت توسعه استان عنوان کرد و گفت: از سال ۹۶، آذربایجان غربی علاوه بر اعتبارات خود از یک ردیف ویژه‌ای در بودجه کشور بهره‌مند خواهد شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی ۲۶ هزار هکتار شبکه آبیاری - زهکشی در آذربایجان غربی افزود: این طرح در سفر رئیس جمهوری به استان کلنگ زنی شده و در حال حاضر هشت هزار هکتار آن آماده بهره برداری است که امیدواریم در نیمه نخست فروردین سال ۹۶ توسط رئیس جمهوری افتتاح شود.

سعادت با بیان اینکه خرید کالای داخلی باید در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی قرار گیرد، اضافه کرد: کالاهایی که مود نیاز ادارات است باید در ابتدا از داخل استان تهیه شود و اگر محصولی در استان نبود به استانهای همجوار مراجعه کنید چرا که خرید از کارخانجات داخلی موجبات رونق اقتصادی و اشتغال جوانان را فراهم می کند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر اداراتی بر خلاف این عمل انجام دهند با آنها برخورد خواهد شد و اعتباری به آن اداره تخصیص داده نمی شود ادامه داد: برای رونق اقتصاد داخلی نمایشگاه دائمی تولیدات داخلی را راه اندازی کرده ایم و سعی داریم تا در سال ۹۶ این نمایشگاه را رونق دهیم تا بازرگانان خارجی هم از آن دیدن کنند و تفاهم نامه های مابین طرفین صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه زمینه سازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات را وظیفه همه مدیران و مسئولان دانست گفت: همه ما وظیفه داریم زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف صیانت از انقلاب که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، تمام پروژه ها، تهدیدات و برنامه های دشمنان را علیه نظام جمهوری اسلامی با ناکامی و شکست مواجه ساخته و بی تردید در انتخابات سال ۹۶ نیز شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق رای و ناکامی و ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خواهیم بود.

سعادت همچنین از پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه در استان، تمامی هیات ها و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، همدل و منسجم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند تلاش می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =