ایران نوشت:شامگاه 12 اردیبهشت سال گذشته زن گریانی با مراجعه به اداره آگاهی ورامین مدعی شد خودروی سواری‌اش در حالی که فرزندش نیز داخل آن بوده به سرقت رفته است.

  این زن به کارآگاهان گفت: «ساعتی پیش با پسر 15 ماهه‌ام عرشیا سواربر خودروی شخصی‌ام به خیابان رفتم. در بین راه برای خرید دارو پیاده شدم و چون کار خاصی نداشتم عرشیا را داخل ماشین گذاشتم و پیاده شدم. اما وقتی از داروخانه بیرون آمدم دیدم هیچ خبری از خودرو و پسرم نیست. فکر می‌کنم دایی شوهرم، پسرم را دزدیده باشد.»

با گزارش این آدم ربایی، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی ادامه یافت. اما با توجه به اینکه اظهارات زن جوان مشکوک به نظر می‌رسید مأموران او را به‌صورت ویژه تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا اینکه راز هولناک رابطه شیطانی او با دایی شوهرش فاش شد. درادامه، تلاش برای ردیابی دایی همسر این زن آغاز شد و سرانجام پلیس او را در رامسر دستگیر کرد. مرد 43 ساله ابتدا همه حرف‌های همسر پسر خواهرش را رد کرد اما در ادامه بازجویی‌ها وقتی خود را در برابر شواهد ومستندات پلیس دید پرده از راز شومی برداشت و به قتل نوزاد 15 ماهه با همدستی زن جوان اعتراف کرد.

این مرد به مأموران گفت: «مدتی بود خواهر زاده‌ام به رابطه من و همسرش شک کرده بود. حتی می‌خواست از عرشیا آزمایش دی ان ای بگیرد. اگر این اتفاق می‌افتاد رابطه ما لو می‌رفت به همین دلیل نقشه قتل عرشیا را کشیدیم. روز حادثه طبق برنامه مادر عرشیا او را داخل خودرو گذاشت و به داروخانه رفت. من هم سوارماشین شدم و به بیابان‌های اطراف ورامین رفتم.بعد هم عرشیا را خفه کرده و جسدش را داخل چاهی عمیق انداختم. چون قرار بود همه چیز یک سرقت نشان داده شود یک چرخ خودرو را باز و آن را همانجا رها کردم.»

بدین ترتیب هر دومتهم به اتهام مشارکت در قتل کودک و رابطه نامشروع دستگیر شدند.

رسیدگی به این پرونده دردادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی کیخا-مستشار- انجام شد. در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

براساس تصمیم دادگاه، مرد 43 ساله به 10 سال حبس و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان محکوم شد و زن جوان نیز به اتهام مشارکت در قتل با حکم پنج سال حبس روانه زندان شد. همچنین قضات دادگاه، هریک از متهمان را به اتهام ارتباط نا مشروع به 100 ضربه شلاق محکوم کردند.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    191 5
    قاتل کودک بیگناه. ۱۰ سال حبس. از طرف جامعه تشکر می کنم.
    • سعید IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      من به خاطر همین رفتارهای دخترها و زنها تو جامعه تا الان که ۳۴ سالمه ازدواج نکردم... دختری که قبل از ازدواج دوست پسر داشته احتمال اینکه بعد ازدواج هم عاشق یکی دیگه بشه زیاده
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      62 23
      اینجا ایران است ایران
    • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      69 8
      به سعید حق میدم با یک تبصره که این مورد دوطرفست..جمله ای که همه میگن اینه که طرف مقابلت رو همونطور که هست انتخاب کن و فک نکن که میتونی اخلاق و رفتارش رو عوض کنی بعد وقتی بهش میگی اینکه فرت و فرت دوستی و عاشق شدن و آن کار دیگر چی میشه؟میگن نه اون که فردای ازدواج میزاریم کنار....آره تنوع طلبی رو راحت میزارید کنار.
    • درجواب قاسم A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      17 3
      چون پدر بچه قاتل بوده،قاتل اعدام نمیشه. کلا پدر به خاطر قتل فرزند اعدام نمیشود چه فرزند مشروع باشد یا نا مشروع
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      27 19
      اقا قاسم.... کجای اسلام و شرع گفته که فرزند ناشروع قاتلش اعدام نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطالعه کن. ولی پدربه خاطر کشتن عمدی فرزند طبیعی هر چند نا مشروع قصاص نمیشه.. علتش اینه... مردم رو از اسلام فراری نده
  • بی نام GB ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    55 2
    چی میشه گفت ‌‌‌و نوشت
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    مگر زن شوهر نداشته است؟ حکم او زنای محسنه است . این چه حکمی است که داده اند. کار به جایی رسیده که احکام اسلام را هم نا دیده می گیریم . خدا به داد ما برسد
    • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      94 7
      اینی که تو نوشتی به زنان فردی به اسم محسن اشاره میکنه. اونی که جرمه زنای محصنه است.
  • بنده خدا IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    82 7
    الان شوهر این زن باید مهریشو بده ؟ چه وضعیه
  • ناشناس GB ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    مجازات ارتباط نامشروع براي زن شوهر دار 100 ضربه شلاق اگر مجرد بود لابد جايزه مي گرفت
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    63 47
    با سلام. اگه این گونه افراد را اعدام نکنند جرم و جنایت زیاد میشه. مردم الانم احساس امنیت نمی کنند. لطفا قصاص را خود دولت و نظام اجرا کنه نه اینکه بخشش را بر عهده ی خانواده ی مقتول بزاره
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    81 53
    باز هم خیانت زنها...
  • از اهالی حقوق A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    42 21
    "این مرد به مأموران گفت: «مدتی بود خواهر زاده‌ام به رابطه من و همسرش شک کرده بود. حتی می‌خواست از عرشیا آزمایش دی ان ای بگیرد. اگر این اتفاق می‌افتاد رابطه ما لو می‌رفت به همین دلیل نقشه قتل عرشیا را کشیدیم." بنا به اقرار صریح مرد، زن و دایی همسرش مرتکب زنا شده‌اند نه رابطه نامشروع. عرشبا حاصل زنای محصنه زن است. حد زنای محصنه رجم است نه ۱۰۰ ضربه شلاق. اگرچه از جزییات پرونده اطلاعی نداریم و قضات شریف به موضوع مذکور تسلط کافی دارند احتمالا بنا بر ادله موجود در پرونده زنای محصنه محقق نشده بهمین سبب حکم به حد زنا که صد ضربه شلاق است مقرر شده است. متن خبر را اصلاح فرمایید و به جای ارتباط نامشروع عبارت حد زنا جایگزین کنید چون تعزیر ارتباط نامشروع فقط میتواند تا ۹۹ ضربه شلاق باشد نه بیشتر.
    • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
      1 1
      دوست عزیزی که در جواب از اهالی حقوق متنی مرقوم کرده اید. در حدود اگر شبهه ای وجود داشته باشد کلاً حد اجرا نمیشود اعم از حد زنای محصنه و غیر آن . در صورتی که در این پرونده حکم صد ضربه شلاق برای اجرای حد مقرر شده است پس شبهه ای در بین نبوده و مجازات حد زنا مقرر شده است. قبلا هم عارض شده بودم که تعزیر ارتباط نامشروع فقط تا ۹۹ ضربه شلاق است نه بیشتر . پس وقتی در این پرونده حکم به ۱۰۰ ضربه شلاق شده الزاما مربوط به مجازات حد زنا است نه مجازات تعزیری ارتباط نامشروع.. علی ای حال شبهه مورد نظر شما متصور نیست.
  • کاربر A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    72 2
    با سلام ی سوال لطفا راهنمایی بفرمایین این دیه کامل به کی می رسه ؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      34 2
      خزانه و ....
    • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      28 1
      به دولتچونکه پدرکودک معتادبوده و چندی قبل فوت کرده....این هم ازسرنوشت پدرکودک و عاقبت رسیدن دیه
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
      1 0
      دیه کامل میره حساب قوه قضائيه
  • از اهالی حقوق A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    27 3
    لطفا در خصوص انتشار اخباری که به علم حقوق مربوط است از عزیزانی که نسبت به این رشته حداقل آگاهی ابتدایی دارند بهره‌مند شوید. در این پرونده زن مرتکب معاونت در قتل شده است نه مشارکت. چون در عملیات اجرایی قتل عرشیا شرکت نداشته بلکه وقوع جرم را با وحدت قصد قبلی با مباشر قتل تسهیل کرده است. در حقوق جزا عنوان مشارکت در قتل با معاونت در آن تفاوتهای اساسی و ماهوی دارد مجازات مرتکبین آنها نیز متفاوت است. لطفاً اصلاح فرمایید. لازم است به عرض برسانم این ایرادات نافی زحمات بی‌دریغ آن عزیزان نیست. خسته نباشید. ساعی باشید و مانا.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    74 10
    زن شوهردار گه رابطه جنسی نامشروعم پاشته باشه تازه بچه هم بوجودبیاد۱۰۰ضربه شلاق داره فقط؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون دایی شوهرشم ک کلا بخشیده شده دررابطه با عمل جنسی نامشروع
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    57 17
    همين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زناي محصنه حكمش 100 ضربه شلاقه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زن كه شوهر داشته
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      70 22
      سنگسارش کنن شما راضی میشی؟
  • بی نام RO ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    52 3
    یک انسان این وسط کشته شده. فقط قاتل باید ۱۰ سال زندان بره؟واقعا جزای قتل عمد اینه تو این کشور؟
    • از اهالی حقوق IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      2 2
      دوست عزیز قبلا هم خدمت هموطنان حکم قانونی این پرونده عرض شد.در قانون مجازات اسلامی مجازات قتل عمد قصاص نفس هست ولی اگه اولیاء دم رضایت دهند قصاص بهیجوجه اجرا نمیشه حال که قصاص نخواسته‌اند میتواند مطالبه دیه را کنند یا از آن هم بگذرند در این صورت برای قاتل مجازات از جنبه عمومی جرم مقرر میشه که مجازات آن ۳ تا ۱۰ سال حبس هست و برای قاتل این پرونده حداکثر آن مورد حکم قرار گرفته پس عادلانه نیست قانون یا قضات را زیر سؤال ببریم. اگه اولیاء دم رضایت نمیدادند قصاص درخواست میکردند و دادگاه حکم حبس میداد آنوقت میشد به دادگاه ایراد گرفت در حال حاضر موجبی برا نقض و ایراد بر حکم دادگاه متصور نیست.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    43 2
    یعنی چی ؟ بچه رو کشتن، فقط دیه و زندان ؟ حکم رابطه زن متاهل و بچه دار شدن، تازه اگز بچه رو هم بکشن همینه؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    69 1
    از قضات محترم تقاضا می کنم این آدم های جانی و فاسد را به رامسر یا کلاردشت تبعید کنند چون این حکمی که دادند زیادی سخت گیرانه است.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    44 1
    چه جنایت هولناکی چه حکم سبکی.
  • مهدی A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    85 2
    من یه بچه دوساله دارم.وقتی به این فکر میکنم که چجوری تونسته یه بچه 15 ماه را خفه کنه و اینکه اون بچه چه حالتی داشته و چجوری دست و پا میزده .واقعاً تمام بدنم میلرزه.بای ذنب قتلت.
    • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      34 2
      یا خواندن این نظر اشکم در اومد واقعا متاسفم، ننگ بر این همه رذالت و پستی
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    37 3
    آقا تو رو به خدا رحم کنید. از این حکم سنگین و ناعادلانه تنم لرزید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    55 2
    پدر بخاطر قتل فرزند قصاص نمیشه،قاتل اینجا در اصل پدر مقتول است.فقط موندم دیه را باید به کی بده،خودش اولیا دمه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    18 4
    ما تنها قسمتی از ماجرا رو میخونیم و نمی تونیم نسبت به کل اون قضاوت کنیم. در اینکه اعمال شنیع و غیرانسانی اتفاق افتاده شکی نیست. اما سالها زمان نیاز است ودلایل متعدد دست به دست هم میدن تا یک انسان مرتکب چنین اعمالی بشه و هنگام قضاوت اونها نادیده گرفته میشن. شرایطی که مثلا همسران توجهی به هم نداشته باشند و چه بسا سالها در حال آزار هم باشند یا هزاران دلیل دیگه.... می تونن یک فرد معمولی مثل من و شما رو در مسیر نادرست قرار بدن. قضاوت بسیار سخته و هیچ قصاص و .... نمیتونه ریشه اصلی رو حل کنه. مطمئنا آدمی که در شرایط روانی مشابه قرار میگیره آخرین چیزی که بهش فکر میکنه مجازات عملش است.
  • میلاد A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    13 6
    ببخشید از کجا معلوم میشه که این بچه که به قتل رسیده حاصل ارتباط این زن با شوهر اصلی خود بوده یا ارتباط نا مشروعی که داشته؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    4 11
    به اون آقا که اهل حقوقه و دیگران که میگن چرا طرفو سنگسار نکردن: مگر نه این که زنا به حکم قرآن فقط با شهادت چهار شاهد عادل حدّ داره و مگر نه این که هیشکی در برابر شهود عمل جنسی انجام نمیده و مگر نه این که هرکی رابطه زن و مردی رو نگاه کنه عادل نیست که شهادتش قبول بشه؟؟ اینا همون شلاق رو هم با حکم من درآوردی اعتراف افراد بهشون میزنن در حالیکه همین شلاق هم اضافیه و بدون شهادت چهار شاهد و بر خلاف حکم قرآن اجرا میشه
    • از اهالی حقوق IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
      4 0
      هموطن من از اینکه نگران حقوق بشر هستید جای تحسین داره ولی بهتره قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ رو مطالعه کنید. شهادت شهود یکی از موارد اثبات جرم زنا هست نه مطلق دلیل. زنا با چهار بار اقرار مرتکب هم اثبات میشه زنا با علم قاضی هم که متکی به قرائن و اماراتی مانند نظریه پزشکی قانونی باشه اثبات میشه. این موارد منطبق بر شرع اسلام هست دوست عزیز. کسی حکمی از خودش در نیاورده. آیه قرآن که فرموده زنا فقط و فقط با شهادت شهود اثبات میشه کدام آیه است؟ بفرمایید تا قانون مجازان اسلامی را اصلاح کنند. در ضمن بنا بر تجربیات شخصی بدانید یک پرونده دارای جزییات و ادله فراوانی است که ما از آنها بی اطلاعیم پس به ضرس قاطع در مورد این پرونده اعلام نظر نکنیم مگر اینکه توضیح قانونی باشد.
    • از اهالی حقوق IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
      2 0
      مضافاً اگر نظر بنده را با تدقیق بیشتر مطالعه کنید متوجه میشوید بعد از توضیح حکم قانونی زنای محصنه و شرایط تحقق آن در پرونده حاضر عارض شده ام پرونده جزییاتی دارد که از منظر ما مستور است و احتمالا دلایلی برا عدم تحقق زنای محصنه در پرونده بوده که مجازات رجم مقرر نشده وگرنه قاضی پرونده بیشتر از بنده و شما به علم حقوق تسلط دارند. نکته دیگر اینکه در شرع اسلام و حقوق جزا مشاهده عمل جنسی برای ادای شهادت در خصوص تحقق زنا که شرایط خاصی در علم حقوق جزا دارد موجب خروج صفت عدالت از شخص شاهد نیست این یک حکم من درآوردی است که عنوان میکنید. لطفا بدون اطلاع از احکام شرعی و قوانین موضوعه اظهار نظر شرعی و حقوقی نکنید موجب القاء شبهه در اذهان میشود.
  • محسن IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    19 5
    این پرونده از اول تا آخر مشکوکه تمام حکم ها اشکال دارن . قتل عمد قصاص داره رابطه نامشروع حکمش این نیست و......
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    19 1
    ابليس هم اين كار رو با فرزندش نميكنه. چطور تونسته يه بچه رو خفه كنه بخاطر هوس كثيفش؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    47 0
    یکی از دوستان من در باغش دو سگ دارد. اینها توله هایی به دنیا آوردند. یکی از آنها را برداشتیم و برای دقایقی به مکانی دورتر بردیم. عکسل العمل مادر بسیار جالب بود، اشک در چشمانش جمع شده بود. واقعا باید در سوگ انسانیت نشست
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    27 0
    در واقع پدر مادره نامشروع هستن
  • بی IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    19 2
    به نظر من اگه کسی به همسرش علاقه نداشته باشه بهتره ازش جدا بشه نه اینکه بهش خیانت کنه . شاید خیلیا به خاطر مشکلات مالی نمیخوان جدا بشن ولی جواب وجدان رو تو قیامت چطور میخوان بدن البته اگه اعتقادی داشته باشن ؟؟؟؟خدا ستارالعیوب هست به همه فرصت میده تا برگردن به راه درست ولی اگه نظرش رو از کسی برگردونه و به حال خودش رها کنه ....جالبه از شوهرش ترسیده تا رابطش افشا نشه ولی از خدا چی ؟؟؟
  • ناشناس A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    2 2
    جرم و حکم اصلا با هم جور در نمی آیند عدالت نباید زیر سوال برود
    • از اهالی حقوق IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
      2 0
      چرا در اذهان القاء شبهه میکنید؟ جناب استاد بگید کجای این حکم ایراد قانونی داره تا ما هم یاد بگیریم. شما جناب قاضی عبداللهی را میشناسید؟ میدونید چن سال سابقه قضاوت دارند؟ یک قاضی چرا و به چه انگیزه ای باید رأی خلاف شرع و قانون صادر کنه؟ شما میدانید اگر یک قاضی در منصب قضا عمداً یا بر اثر تقصیر حکمی خلاف قانون صادر کنه علاوه بر اینکه مضحکه متخصصان علم حقوق میشه براش مسئولیت کیفری و یا مدنی و انتظامی در پی داره؟ پس هیچ آدم عاقلی همچین بلایی سر خودش نمیاره. اگه در صدور حکم هم اشتباه رخ داده باشه این بنده و شما نیستیم آن را تشخیص دهیم و در صدد تبیین باشیم اگه بنده یا دیگرانی از اهالی حقوق نظری میدهند برا تنویر افکار عمومی است نه ایراد بر حکمی که صادر شده چون ما از جزییات پرونده اطلاعی نداریم.
  • بی نام GB ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    3 5
    متاسفانه با توجه به محدودیتهای جامعه خیلی از مردم فکر می کنند هر چه در غرب است خوب است ولی روانشناسان می گویند روابط متعدد دختر و پسر قبل از ازدواج به بهانه شناخت بیشتر اسیب رسان است و منجر به شناخت بهتر هم نمی شود مدعای ان هم این همه طلاقهای دوست دختر و پسرها که قبل ازدواج اشنایی زیادی هم داشتند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    0 2
    بازم به آفای اهل حقوق هدف قرآن از این که در سوره نساء و سوره نور چهار شاهد برای اقامه حد زنا قرار داده بنا بفرموده امام صادق این بوده که در زمان تعطیل بسیاری از احکام قرآن مث حکم قرآنی متعه که موجب اشاعه گسترده زنا میشه جرم زنا هرگز قابل اثبات نباشه ... ضمنن اعتراف درباره خود به زنا فقط و فقط در برابر معصوم ع معنا داره و به منظور تطهیر فردی که خود مایل به تطهیر از گناه زنا هست انجام میشه و تمامی چند مورد اجرای حکم رجم و تازیانه در صدر اسلام که با اعتراف درباره خود انجام شدن در حضور پیامبر ص و علی ع بودن... پس اجرای حکم زنا در عصر غیبت و در غیاب معصوم هرگز مطابق قرآن و روایات نیست و خودش نوعی تجاهر به زنا و اشاعه فحشاء محسوب میشه... لطفن به اطلاعات غلطی که بر ذهنتون تحمیل شده تکیه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    0 2
    تکیه بیجا نکنید و گمان نفرمایید هیشکی هیچی بلد نیست و هرکی هرچی در حمایت از حقوق بشر میگه من درآوردی هست... به قرآن و روایات رجوع کنید تا بیاد بیارید که خداوند شاهکار خلقت خودش یعنی آدمیزاد رو اعم از خوب و بد در کنار خودش سزاوار سجده فرشتگان دونسته و فقط ابلیس و ابلیس های زمانه هستند که بر خلاف حکم قرآن با بشریت دشمنی میکنن